ولایت فقیه

پایگاه اطلاع رسانی مقام معظم رهبری

ولایت فقیه

پایگاه اطلاع رسانی مقام معظم رهبری

ولایت فقیه
نویسندگان

24/6/1393

رهبر انقلاب: آمریکایی‌ها می‌خواهند بدون اجازه وارد عراق شوند/ آمریکا بداند که اگر چنین کاری کند،همان مشکلاتی که در ده سال گذشته در عراق برایشان بوجود آمد، بار دیگر پیش خواهد آمد.


24/6/1393

رهبر انقلاب: آن حرکتی که کمر داعش را در عراق شکست، کار آمریکایی‌ها نبود، کار مردم و ارتش عراق بود/ آمریکا می‌خواهد بهانه پیدا کند که درعراق و سوریه هم مانند پاکستان هرجا دلش می‌خواهد وارد شود و بمباران کند.


24/6/1393

رهبر انقلاب: همان روزهای اولی که مسئله‌ی داعش در عراق پیش آمد آمریکایی‌ها به‌وسیله‌ی سفیرشان در عراق درخواست کردند که درباره‌ی داعش همکاری کنیم/ من مخالفت کردم چون این‌ها دستشان آلوده است/ وزیرخارجه‌ی آمریکا هم شخصا از دکتر ظریف درخواست کرده بود که آقای ظریف هم رد کرد.


24/6/1393

رهبر انقلاب در مصاحبه هنگام ترخیص از بیمارستان، از اظهار لطف و محبت ملت ایران و همچنین شخصیت‌ها و مسئولان محترم و نیز از از زحمات کادر پزشکی و درمانی بیمارستان، صمیمانه تشکر و قدردانی کردند.


24/6/1393

سخنان مهم رهبر انقلاب پس از مرخص شدن از بیمارستان درباره‌ی رد درخواست آمریکا برای همکاری علیه داعش و تأکید بر اینکه هدف آمریکا از طرح مبارزه علیه داعش حضور نظامی در منطقه است/ مشروح تا ساعتی دیگر در KHAMENEI.IR


24/6/1393

رهبر انقلاب پس از گذراندن دوره‌ی درمان و کسب سلامتی کامل، صبح امروز از بیمارستان مرخص شدند.


22/6/1393

عصر امروز سرکار خانم دکتر زهرا مصطفوی فرزند امام راحل، نمایندگان تشکل‌های دانشجویی و گروهی از فرزندان و همسران شهدا از رهبر انقلاب در بیمارستان عیادت کردند.


22/6/1393

نمایندگان حضرات آیات صافی گلپایگانی، مکارم شیرازی،‌ موسوی اردبیلی به همراه آیت‌الله امینی، تعدادی از اعضای مجلس خبرگان، وزرای دولت و برخی دیگر از شخصیت‌ها با حضور در بیمارستان از رهبر انقلاب عیادت کردند.


22/6/1393

رئیس‌جمهور پس از بازگشت از اجلاس شانگهای در عیادت از رهبر انقلاب: در ملاقات با سران کشورها و رئیس‌جمهور روسیه، همگی جویای احوال جنابعالی بودند و سلام‌های خود را ابلاغ کردند.


22/6/1393

حجت‌الاسلام روحانی رئیس‌جمهور صبح امروز شنبه با حضور در بیمارستان، از حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی عیادت کرد.


21/6/1393

جمعی از فعالان ادب، فرهنگ، هنر، رسانه و ورزش عصر امروز با حضور در بیمارستان از رهبر انقلاب عیادت کردند.


21/6/1393

آیت‌الله ناصری دولت‌آبادی از اساتید اخلاق حوزه، عصر امروز جمعه با حضور در بیمارستان از رهبر انقلاب عیادت کرد.


20/6/1393

حضرت آیت‌الله نوری همدانی ساعتی پیش با حضور در بیمارستان از رهبر انقلاب عیادت کرد.


20/6/1393

حضرت آیت‌الله علوی گرگانی عصر امروز پنج‌شنبه با حضور در بیمارستان از رهبر انقلاب عیادت کرد.


19/6/1393

شهردار تهران و رئیس شورای شهر، جمعی از وزرا، فقها و حقوقدانان شورای نگهبان، نماینده‌ی ولی‌فقیه در گلستان و جمعی از اعضای مجمع تشخیص مصلحت و دیگر شخصیت‌ها از رهبر انقلاب عیادت کردند.


19/6/1393

حضرت آیت‌الله مصباح یزدی عصر امروز چهارشنبه با حضور در بیمارستان از رهبر انقلاب عیادت کرد.


19/6/1393

جمعی از علمای شرکت‌کننده در همایش «علمای اسلام در حمایت از مقاومت فلسطین»‬‬ صبح امروز با حضور در بیمارستان از رهبر انقلاب عیادت کردند.


18/6/1393

پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR تصاویر جدیدی از رهبر انقلاب در روز دوم بستری در بیمارستان را که ساعتی پیش (صبح سه‌شنبه) ثبت شده است، منتشر کرد.


18/6/1393

حضرت آیت‌الله جوادی آملی عصر امروز سه‌شنبه با حضور در بیمارستان از رهبر انقلاب اسلامی عیادت کردند.


18/6/1393

‫سیدعمار حکیم رئیس مجلس اعلای انقلاب اسلامی عراق، عصر امروز با حضور در بیمارستان از حضرت آیت‌الله خامنه‌ای عیادت کرد‬.


17/6/1393

دکتر علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی عصر امروز با حضور در بیمارستان از رهبر انقلاب عیادت کرد.


17/6/1393

آیت‌الله هاشمی شاهرودی و آقایان دکتر ولایتی و دکترحدادعادل با حضور در بیمارستان از رهبر انقلاب عیادت کردند.


17/6/1393

حجت‌الاسلام سیدحسن نصرالله دبیر کل حزب‌الله لبنان در تماس تلفنی جویای احوال رهبر انقلاب شد و از وضعیت عمومی خوب ایشان اظهار خرسندی کرد.


17/6/1393

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام عصر امروز با حضور در بیمارستان، از حضرت آیت‌الله خامنه‌ای عیادت کرد.


17/6/1393

آیت‌الله آملی لاریجانی رئیس قوه قضائیه و آیت‌الله جنتی دبیر شورای نگهبان، عصر امروز با حضور در بیمارستان از حضرت آیت‌الله خامنه‌ای عیادت کردند.


17/6/1393

حجت‌الاسلام محمدی گلپایگانی رئیس دفتر رهبری در جمع خبرنگاران: حال رهبر انقلاب بسیار خوب است و اطباء بسیار راضی هستند.


17/6/1393

دکتر مرندی رئیس تیم پزشکی رهبر انقلاب ضمن اعلام رضایت کامل از عمل جراحی گفتند: وضعیت عمومی رهبر انقلاب کاملا خوب و طبیعی است و از بنده خواستند که خبر سلامت ایشان را به مردم ابلاغ کنم/ این عمل طی نیم‌ساعت بدون بیهوشی و با بی‌حسی موضعی صورت گرفت.


17/6/1393

حجت‌الاسلام روحانی رئیس‌جمهوری دقایقی پیش با حضور در بیمارستان از حضرت آیت‌الله خامنه‌ای عیادت کردند.


17/6/1393

رهبر انقلاب در مصاحبه با واحد مرکزی خبر پیش از عمل جراحی موفقیت‌آمیز: یک عمل خیلی معمولی و عادی است/ جای نگرانی نیست. این به معنای آن نیست که مردم دعا نکنند لیکن ان‌شاءالله جای نگرانی نیست.


17/6/1393

تکمیلی: حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به دلیل عارضه‌ی پروستات صبح امروز (دوشنبه) در یکی از بیمارستان‌های دولتی تحت عمل جراحی قرار گرفتند که بحمدالله این عمل با موفقیت به پایان رسید.


17/6/1393

رهبر معظم انقلاب صبح امروز تحت عمل جراحی قرار گرفتند و بحمدالله عمل با موفقیت به پایان رسید.


16/6/1393

رهبر انقلاب: امروز مصلحت بزرگ دنیای اسلام این است که مسلمانان دلشان باهم صاف باشد/ دشمن می‌خواهد مشترکات مسلمانان را نفی کند/ تا می‌توانید در حج کاری کنید که دروغ‌پردازی‌ها و سوءظن‌ها باطل شود/ فرصت حج نباید از دست برود.


16/6/1393

رهبر انقلاب در دیدار مسئولان حج: جنگ غزه، قدرت دنیای اسلام را نشان داد. ما می‌توانیم هردشمنی را به چالش بکشیم/ این قدرت می‌تواند ظلم را برطرف کند، ما قصد سیطره بر دنیا نداریم، می‌خواهیم ظلم را رفع کنیم و می‌توانیم.


16/6/1393

مسئولان و دست‌اندرکاران حج با رهبر انقلاب دیدار کردند.


13/6/1393

رهبر انقلاب: اختلاف سلیقه نباید وحدت را در کشور از بین ببرد/ همه باید از مسئولان حمایت کنند/ حمایت، منافاتی با ایراد داشتن به قوا ندارد/ کسی با انتقاد و طرح نقاط ضعف، مخالف نیست اما نباید تخریب صورت گیرد.


13/6/1393

رهبر انقلاب: کشور باید قوی شود تا در پدید آوردن نظم جدید جهانی ایفای نقش کند/ علم، اقتصاد و فرهنگ عناصر کلیدی قوی شدن کشورند. رشد جمعیت و افزایش نسل جوان بر اقتدارملی مؤثر است. فرهنگ از همه مهمتر است.


13/6/1393

رهبر انقلاب: انقلاب اسلامی مهم‌ترین عنصر به چالش کشیده شدن پایه‌های نظم جهانی بود/ نظم جدید جهانی در حال شکل‌گیری است. برخی این واقعیت را درک نکرده و هنوز معتقدند باید تسلیم غرب شد.


13/6/1393

رهبر انقلاب در دیدار اعضای مجلس خبرگان: جنگ اخیر غزه از نمونه‌های معجزه‌آساست/ یک منطقه‌ی کوچک با توانایی‌های محدود کاری کرد که رژیم صهیونیستی به عنوان نماد قدرت غرب به زانو درآمد.


13/6/1393

اعضای مجلس خبرگان رهبری صبح امروز با رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند.


5/6/1393

رهبر انقلاب: کلید رونق اقتصادی، مسئله تولید است/ دولت باید بسته سیاست‌های اقتصادی خود را با سیاست‌های اقتصاد مقاومتی تطبیق دهد و مواردی را که غیرمنطبق با این سیاست‌هاست،حذف کند.


5/6/1393

رهبر انقلاب: موضع‌گیری صریح و قاطع در مسائلی همچون فلسطین، رژیم صهیونیستی، سوریه، عراق، تکفیری‌ها و دخالت‌های ‌آمریکا، به نفع جمهوری اسلامی است و منافاتی هم با زبان دیپلماسی ندارد/ موضع‌گیری صریح درخصوص این مسائل شاکله‌ی کلی و عقبه‌ی راهبردی نظام بین ملت‌ها را حفظ می‌کند.


5/6/1393

رهبر انقلاب: انتقاد از دولت‌های گذشته ایرادی ندارد اما نباید حالت اغراق‌آمیز و تخریب پیدا کند/ اگر در این اظهارنظرها بی‌انصافی شود، قطعا در آینده نیز نسبت به عملکرد ما هم بی‌انصافی خواهدشد.


5/6/1393

رهبر انقلاب: آقای رئیس‌جمهور از برخی انتقادها ناراحتند که در برخی موارد هم حق با ایشان است و برخی انتقادها تند و غیرمنصفانه هستند/ پاسخ به انتقادها باید منطقی و با خونسردی داده شود/ انتقادهای منصفانه دشمنی نیست بلکه کمک به دولت است.


5/6/1393

رهبر انقلاب دردیدار هیأت دولت: جناح‌بندی سیاسی اشکالی ندارد اما نباید جامعه را دوقطبی کرد زیرا این کار موجب دل‌زدگی مردم می‌شود/ مسئله‌ی فتنه و فتنه‌گران، از خطوط قرمز است/ وزرا باید مانند جلسه‌ی رأی اعتماد، همچنان بر فاصله‌گذاری با فتنه پایبند باشند.


5/6/1393

به مناسبت هفته دولت برگزار شد: دیدار رئیس جمهور و اعضای هیأت دولت با رهبر انقلاب


2/6/1393

رهبرانقلاب عصر امروز باحضور در بیمارستان محل بستری آیت الله مهدوی کنی ضمن عیادت، از نزدیک در جریان مداوای وی قرار گرفتند و سلامتی ایشان را از خداوند مسألت کردند.


22/5/1393

رهبرانقلاب: ان‌شاءالله با تعیین نخست‌وزیر جدید عراق، گره کارها باز و دولت تشکیل می‌شود تا بتواند کار کند و به کسانی که قصد فتنه در عراق داشته و دارند درس خوبی بدهد.


22/5/1393

رهبر انقلاب: منطق فلسطینی‌ها در قضیه‌ی آتش‌بس درست است. آن‌ها می‌گویند قبول آتش‌بس یعنی رژیم صهیونیستی هر فاجعه‌ای بیافریند و بعد بدون هیچ تاوانی، اوضاع به روز قبل از حمله یعنی محاصره‌ی شدید و ادامه‌ی فشار برگردد.


22/5/1393

رهبر انقلاب: دوران فعلی دوران گذر به یک نظم جدید جهانی است/ اگر در مقطع فعلی دستگاه دیپلماسی بتواند حضور فعال، هوشمندانه و مقتدرانه داشته باشد، جایگاه جمهوری اسلامی در چندین ده سال آینده و در نظم جدید جهانی به عنوان جایگاهی برجسته تثبیت می‌شود.


22/5/1393

رهبر انقلاب: در زمینه‌ی ادامه‌ی مذاکرات هسته‌ای، (مذاکره با آمریکا را) منع نمی‌کنیم و کاری که دکتر ظریف و دوستانشان شروع کردند و تا امروز خوب پیش رفتند، دنبال می‌شود اما این، یک تجربه ذی‌قیمت بود که متوجه شویم مذاکره با آمریکا، مطلقا تأثیری در کم کردن دشمنی ندارد و بی‌فایده است.


22/5/1393

رهبر انقلاب در دیدار مسئولان وزارت خارجه: در یک سال اخیر به خاطر مسائل هسته‌ای بنا شد مسئولان تا سطح وزارت خارجه مذاکراتی با آمریکا داشته باشند اما این ارتباط فایده‌ای نداشت و لحن آمریکایی‌ها اهانت‌آمیزتر شد و تحریم‌ها را هم افزایش دادند.


22/5/1393

وزیر، مسئولان وزارت امورخارجه، سفرا و رؤسای نمایندگی‌های ایران در خارج از کشور صبح امروز با رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند.


7/5/1393

رهبرانقلاب: هر کسی از دولت‌ها و سازمان‌های بین‌المللی که از جنایات رژیم صهیونیستی حمایت کند شریک جرم آنهاست/ همه‌ی دنیای اسلام و دولت‌های اسلامی موظفند با آن‌ها معارضه و برخورد سیاسی و اقتصادی کنند.


7/5/1393

رهبر انقلاب در دیدار مسئولان نظام و سفرای کشورهای اسلامی: امروز فلسطینی‌ها به مایحتاج زندگی و سلاح و امکانات احتیاج دارند. ما به دولت‌های مسلمان از همین‌جا که سفرای کشورهای اسلامی هم حضور دارند می‌گوئیم بیایید بر سر کمک‌رسانی به مردم غزه همدست شویم.


7/5/1393

مسئولان نظام و سفرای کشورهای اسلامی ساعتی قبل با رهبر معظم انقلاب دیدار کردند. این دیدار به مناسبت عید سعید فطر انجام شد.


7/5/1393

رهبرانقلاب: آنچه که در ماه رمضان در بین اعمال شخصی و اجتماعی مشاهده می‌شد، این بود که اطعام مردم به صورت افطاری ساده و همگانی در بین مردم ما رایج شده است/ توصیه‌ی این حقیر این است که اینها را هرچه بیشتر توسعه دهیم.


7/5/1393

رهبرانقلاب: رئیس‌جمهور آمریکا فتوا صادرکرده که مقاومت باید خلع سلاح شود تا همین مقدار ضربه که دربرابر این همه جنایت زده را هم نزند!/ برخلاف گفته‌ی آنان که حماس و جهاد را باید خلع سلاح کنیم، همه‌ی دنیا و به خصوص دنیای اسلام موظفند هرچه می‌توانند به تجهیز ملت فلسطین کمک کنند.


7/5/1393

رهبرانقلاب درخطبه‌های نماز عید فطر: امروز قضیه‌ی اول جهان اسلام و شاید دنیای انسانیت مسئله‌ی غزه است/ سگ هاری و گرگ درنده‌ای به انسان‌های مظلوم حمله کرده است/ بشریت باید به این واکنش نشان دهد.


7/5/1393

اقامه‌ی نماز عید فطر به امامت رهبر انقلاب در مصلی امام خمینی/ پخش زنده‌ی خطبه‌های نماز عید فطر تا دقایقی دیگر از شبکه‌ی اول سیما


1/5/1393

رهبر انقلاب: اینجور نیست که مواضع همه، باید الگوگرفته و برگردان نظرات رهبری باشد، نه؛ شما باید تکلیفتان را بدانید و تحلیل داشته باشید. البته اگر نظری هم از سوی این حقیر ابراز شد، برای کسانی که این نظر را قبول دارند، یکی از عواملی است که در تشخیص آنها دخالت میکند؛ لکن وظیفه‌ی افراد در مورد موضع‌گیری‌ها ساقط نمی‌شود. هر کسی باید به تکلیف عمل کند.


1/5/1393

رهبر انقلاب: حمایت آمریکا و انگلیس خبیث از جنایات درغزه، نشان می‌دهد که منطق لیبرال‌دموکراسی از کمترین ارزش اخلاقی برخوردار نیست/ درتحلیل‌هایمان بدانیم با چه کسی روبه‌رو هستیم. آمریکا را بشناسید؛ آمریکا این است.


1/5/1393

رهبر انقلاب: بیم از این دارم که نگاه بی‌تفاوت نسبت به مسئله‌ی ازدواج در آینده تبعات سختی برای کشور ایجاد کند. این وعده‌ی الهی است که تشکیل خانواده موجب سختی در معیشت نمی‌شود/ جوان‌ها باید سنت‌های غلطی راکه مانع ازدواج است نقض کنند.


1/5/1393

رهبر انقلاب: از بین رفتن رژیم صهیونیستی به معنی قتل‌عام مردم یهودی آن منطقه نیست. باید رژیم حاکم را رفراندوم و انتخاب مردم معلوم کند، منطق دنیا هم این را می‌فهمد. راهکار از بین رفتن رژیم صهیونیستی این است.


1/5/1393

رهبر انقلاب در دیدار دانشجویان: تنها علاجی که تا قبل از نابودی رژیم صهیونیستی وجود دارد، مقاومت قاطع و مسلحانه است/ کسانی که علاقه‌مند به سرنوشت ملت فلسطین‌اند باید کرانه باختری را مثل غزه مسلح کنند.


1/5/1393

در بیست‌و‌پنجمین روز از ماه مبارک رمضان، دیدار جمعی از دانشجویان دانشگاه‌های کشور و نمایندگان تشکل‌های دانشجویی با رهبر انقلاب در حسینیه‌ی امام خمینی رحمه‌الله آغاز شد.


23/4/1393

رهبر انقلاب در دیدار اعضای هیأت دولت: اشتباهات فرهنگی به‌راحتی قابل جبران نیست. باید سیاست‌های فرهنگی نظام به‌درستی درک و اِعمال شود/ هر گونه تغییر مسیر فرهنگ از چارچوب نظام اسلامی، موجب برهم خوردن هویت واقعی جامعه می‌شود.


23/4/1393

رهبر انقلاب دردیدار اعضای هیأت دولت: رژیم صهیونیستی با سواستفاده از غفلت دنیای اسلام، فجایع غزه را مرتکب می‌شود/ کشتار مردم غزه به دست صهیونیست‌ها، باید مسلمانان را به‌خود بیاورد.


23/4/1393

رئیس جمهور و اعضای هیأت دولت با رهبر انقلاب دیدار کردند.


21/4/1393

رهبرانقلاب دردیدار شعرا: انسان شاعری که دارای درک و فهم و قدرت بیان است تکلیفش این است که در صدد یاری جبهه مظلوم باشد و حقیقت را بگوید و نشان بدهد.


21/4/1393

رهبرانقلاب:دردنیای امروز گاهی برای کشته شدن یک حیوان در گوشه ای از دنیا،جنجال براه می اندازند،اما تهاجم اخیر به غزه و کشته شدن بیش از 100تن که اغلب آنان کودک بودند،نه تنها برایشان اهمیت ندارد بلکه امریکا و انگیس رسما از این حملات حمایت میکنند. ‌‌


21/4/1393

رهبرانقلاب در دیدار شعرا: حضور در خلوت ذهن و خلوت دل انسانها یکی از مهمترین کارکردهای شعر است/شعر باید پاسدار هویت فرهنگی باشد.


21/4/1393

در شب میلاد امام حسن علیه السلام، جمعی از اهالی شعر و ادب با رهبر انقلاب دیدار کردند.


16/4/1393

رهبر انقلاب: درمسئله هسته‌ای طرف مقابل به مرگ گرفته که به تب راضی بشویم/ درمذاکره باید به نیاز آینده کشور توجه کرد/ ما به تیم مذاکره‌کننده اعتماد داریم و مطمئنیم آن‌ها اجازه دست‌اندازی به حقوق ملت را نخواهند داد.


16/4/1393

رهبر انقلاب: شعار دولت که اعتدال است، شعار خوبی است/ سفارش می‌کنم مراقب باشید جریان‌های مؤمن را با شعار اعتدال کنار نزنند/ در خطرها این‌ها هستند که سینه سپر می‌کنند.


16/4/1393

رهبرانقلاب: همه بدانند بنده دولت را حمایت و تأیید می‌کنم و از همه توانم برای کمک به دولت استفاده می‌کنم و به مسئولان بلندپایه آن اعتماد دارم/ به مسئولان دولت هم عرض می‌کنم اقتصاد مقاومتی را جدی بگیرند.


16/4/1393

رهبر انقلاب: دشمن در زمینه تحریم و تهدید نظامی دستش خالی است و کارش این است که دستگاه محاسباتی ما را خراب کند/ این جنگ نرمی است که از چندسال پیش گفتیم.


16/4/1393

رهبر انقلاب: هی می‌گویند اسرائیل تهدید نظامی می‌کند و آمریکا مانع می‌شود/ علت مانع شدن این است که حمله برایشان مقرون به صرفه نیست/ قاطع می‌گویم حمله نظامی به جمهوری اسلامی برای هیچ کشوری مقرون به صرفه نیست.


16/4/1393

رهبر انقلاب در دیدار مسئولان کشور: دشمن در میدان‌های واقعی برای مقابله با جمهوری اسلامی نتوانست کاری کند/ جبهه استکبار غیر از دو عامل مادی تهدید نظامی و تحریم هیچ در اختیار ندارد.


16/4/1393

‫دیدار مسئولان نظام با رهبر انقلاب از دقایقی پیش در حسینیه امام خمینی رحمه‌الله آغاز شد‬


11/4/1393

رهبر انقلاب: تحریم‌ها با پیشرفت علمی حتی در کوتاه مدت بی‌اثر می‌شود/ دشمن از تحریم‌ها برای تحقیر ملت و فشار روی مردم استفاده می‌کند/ پیوند علم، صنعت و کشاورزی تحریم‌ها را بی‌اثر می‌کند.


11/4/1393

رهبر انقلاب در دیدار جمعی از اساتید: مدیران، دانشگاه‌ها را مرکز جولان سیاسی و فعالیت جناح‌های سیاسی قرار ندهند/ تبدیل دانشگاه‌ها به باشگاه سیاسی سم مهلک برای حرکت علمی کشور است.


11/4/1393

رهبرانقلاب: دانشگاه باید در اختیار کسانی باشد که عاشق پیشرفت علمی هستند نه کسانی که پیشرفت را به هیچ می‌انگارند/ دورانی را گذراندیم که در خود وزارت علوم مانع‌تراشی می‌کردند؛ اینها نباید تکرار شود.


11/4/1393

رهبر انقلاب در دیدار اساتید دانشگاه‌ها: حرکت علمی که در کشور شروع شده، برای آینده حیات ملت ما و دنیای اسلام، مسئله‌ای اساسی است/ لکن دغدغه من ثبات این حرکت است/ مبادا وضعیتی پیش بیاید که این حرکت متوقف شود.


11/4/1393

دیدار جمعی از اساتید دانشگاه‌ها و اعضای جامعه دانشگاهی کشور با رهبر انقلاب، از ساعتی پیش در حسینیه امام خمینی آغاز شده است. KHAMENEI.IR


8/4/1393

رهبر انقلاب درجمع قاریان قرآن: در این چند سال، جامعه قرآنی بحمدالله پیشرفت کرده اما در سطح عمومی جامعه، فاصله با آنچه مطلوب است زیاد است. باید ترتیبی اتخاذ شود که همه مردم با قرآن به نحوی انس داشته باشند.


8/4/1393

رهبر انقلاب در دیدار قاریان: آنچه که امروز در دنیای اسلام دیده می‌شود این است که دشمنان اسلام به نام اسلام با اسلام مقابله می‌کنند/ باید باور کرد که دست خبیث سرویس‌های اطلاعاتی دشمن در این قضایا نقش دارد.


8/4/1393

رمضان ماه توبه است،ماه انابه است. توبه یعنی بازگشت از یک راه غلط،از یک فکر غلط. انابه یعنی رجوع الی الله،بازگشت بسمت خدا. ما غالبا از خطاهای خودمان غافلیم؛قدم اول توبه و انابه این است که بفهمیم گناهمان کجاست،ببینیم کجا اشتباه کردیم. رهبرانقلاب89.5.27


7/4/1393

ماه رمضان، ماه فراهم کردن توشه راه براى یک سال تمام است. خوشا بحال کسانیکه این توشه را تا آخر سال براى خود حفظ کنند و خود را به رمضان سال آینده به سلامت و عافیت معنوى برسانند. رهبرانقلاب 61.4.31


7/4/1393

رهبرانقلاب: امروز درعراق تفاله‌های رژیم صدام و مشتی انسان جاهل دست به جنایت میزنند/ آنچه درحال وقوع است جنگ شیعه و سنی نیست، جنگ تروریسم با مخالفان تروریسم و جنگ دلبستگان غرب با طرفداران استقلال ملت‌هاست.


7/4/1393

رهبر انقلاب در دیدار خانواده‌های شهدای هفتم تیر: امروز دشمن در منطقه روی جنگ‌های داخلی سرمایه‌گذاری می‌کند و چشم امید به جنگ شیعه وسنی دارد تا خود را از دغدغه بیداری اسلامی فارغ کند.


7/4/1393

خانواده‌های شهدای هفتم تیر و جمعی از خانواده‌های شهدای تهران در سالروز شهادت آیت‌الله بهشتی و ۷۲ تن از یاران با رهبر انقلاب دیدار کردند.


1/4/1393

رهبرانقلاب: رؤسای ۳ قوه باید جلسات مشترک خود را بیشتر کنند زیرا این نشستها به باز شدن گره‌ها و پیشرفت امور کمک می‌کند/ گره‌هایی که در کشور وجود دارند، همه قابل بازگشایی است به شرطی که به خودمان و توانایی‌های داخلی تکیه کنیم.


1/4/1393

رهبرانقلاب: آمریکا از روال کنونی عراق یعنی برگزاری انتخاباتی با مشارکت خوب و انتخاب افراد مورد اعتماد مردم، راضی نیست/ آنها با استفاده از پس‌مانده‌های رژیم صدام بعنوان عناصر تکفیری، می‌خواهند ثبات و تمامیت ارضی عراق را برهم بزنند.


1/4/1393

رهبر انقلاب در دیدار مسئولان قضایی: ما با دخالت آمریکایی‌ها و دیگران در مسائل داخلی عراق بشدت مخالفیم و آن را تأیید نمی‌کنیم زیرا معتقدیم دولت و ملت عراق و مرجعیت دینی این کشور توانایی تمام کردن این فتنه را دارند و ان‌شاءالله آن را تمام خواهند کرد.


1/4/1393

رئیس و مسئولان قوه قضائیه ساعتی پیش با رهبر انقلاب دیدار کردند.


21/3/1393

رهبرانقلاب: کسی فکر نمیکرد که بعد ازآن حکومتی که توسط قدرت‌های جهان حمایت میشد، در ایران حکومتی اسلامی سر کار بیاید/ پیروزی انقلاب اسلامی نمونه‌ای از آن چیزی بود که با ظهور امام زمان اتفاق خواهد افتاد.


21/3/1393

روحیه انتظار و ارتباط با حضرت ولی عصر، یکی از بزرگترین دریچه های فرج برای بشریت است/ با انتظار، از گیج و گم شدن و ناامیدی نسبت به آینده جلوگیری میشود.


21/3/1393

رهبر انقلاب پیش از ظهر امروز ضمن بازدید از نمایشگاه کتاب دارالحدیث در حسینیه امام خمینی، با پژوهشگران این موسسه دیدار کردند.


19/3/1393

رهبرانقلاب در دیدار اساتید و مدیران جهاد دانشگاهی: اگر بخواهیم پیشرفت کنیم کار و مدیریت جهادی لازم است / این چیزی است که در زمینه های گوناگون کشور از جمله در زمینه سیاسی،اقتصادی و تعاملات جهانی لازم داریم.


19/3/1393

رهبرانقلاب امروز در دیدار اعضای جهاد دانشگاهی: شعار "ما میتوانیم" در صدها عرصه گوناگون ثابت شده اما ریشه فرهنگ غلط "ما نمیتوانیم" هنوز وجود دارد / متاسفانه هنوز در زمینه های متعددی نگاه به بیگانگان است.


15/3/1393

رهبرانقلاب عصر امروز باحضور در بیمارستان محل بستری آیت الله مهدوی کنی ضمن عیادت، از نزدیک در جریان مداوای وی قرار گرفتند و سلامتی ایشان را از خداوند مسألت کردند.


14/3/1393

رهبرانقلاب:در مکتب امام قدرتی که از تغلب و اعمال زور حاصل شده باشد مورد قبول نیست،اما اقتدار برخاسته از انتخاب مردم معنا دارد/در مقابل قدرت مشروع نباید کسی سینه سپر کند.اگر چنین کرد اسم او فتنه است.


14/3/1393

رهبر انقلاب: جمهوری اسلامی امروز در سیاستهای منطقه حرف اول را میزند. در مقابل رژیم غاصب و مورد حمایت زورگویان عالم یک تنه می ایستد. با ظالم نمیسازد و از مظلوم دفاع میکند.


14/3/1393

رهبر انقلاب در مرقد امام خمینی: اگر دشمن خیال کند که بیداری اسلامی را سرکوب کرده، این هم یکی دیگر از خطاهای آنها خواهد بود. بیداری اسلامی ممکن است در بخشی سرکوب شود اما بلاشک ریشه کن نمیشود و گسترش خواهدیافت.


14/3/1393

رهبرانقلاب در مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی:عرایضم را در این روز به یادماندنی در سه بخش عرض میکنم: بخش اول واقعیت مهمی درباره جمهوری اسلامی / بخش دوم توصیف کوتاهی از مکتب ماندگار امام / بخش سوم ۲چالش مهم سر راه ملت و نظام ایران


14/3/1393

‫سخنرانی رهبر انقلاب در سالگرد رحلت امام خمینی در حرم امام تا دقایقی دیگر آغاز میشود / پخش زنده از شبکه اول سیما‬ و رادیو سراسری


13/3/1393

رهبرانقلاب، در دیدار شرکت کنندگان مسابقات قرآن: سیاست امروز دشمنان این است که در امت اسلام برادر کشی و جنگ داخلی را به نیابت از خودشان راه بیندازند/ بزرگترین گرفتاری دنیای اسلام این است که متوجه توطئه دشمن خود نیست


12/3/1393

رهبر انقلاب در دیدار امیر کویت: برخی کشورهای منطقه باکمک به گروههای تکفیری، از جنایات آنها در سوریه و کشورهای دیگر حمایت میکنند اما در آینده نه چندان دور، این گروهها بلای جان همان کشورهای حامی خواهند شد.


12/3/1393

امیر کویت و هیأت همراه با رهبر انقلاب دیدار کردند


6/3/1393

رهبر انقلاب: دنیای اسلام به تفکر احتیاج دارد/چرا عده ای نمی فهمند هدف دشمنان از شیعه هراسی و ایران هراسی چیست؟ مسلمانان را به اختلاف سرگرم می کنند تا رژیم صهیونیستی بر مشکلاتش فائق آید


6/3/1393

رهبر انقلاب: مشکلات همیشه وجود دارد / انسان‌های با خرد برای زندگی عزتمندانه مشکلات را با عزت و انسان‌های بی‌خرد همین مشکلات را با ذلت تحمل میکنند و بجای خدا به دشمنان اسلام تمسک میکنند تا برای خود عزت درست کنند و این عزت بدست نمی‌آید.


6/3/1393

رهبر انقلاب: دستگاه‌های استکباری برای آنکه مشکلات‌شان را پوشیده نگه دارند، در میان مسلمانان اختلاف بوجود می آورند و شیعه هراسی و ایران هراسی بوجود می آورند تا رژیم صهیونیستی را حفظ کنند.


6/3/1393

رهبر انقلاب: بیداری اسلامی بوجود آمده؛ دشمنان اسلام سعی کردند آن را سرکوب کنند و در جاهایی سرکوب کردند اما بیداری اسلامی سرکوب شدنی نیست/احساس هویت اسلامی در مسلمانان نیرومند شده و خواهد شد.


6/3/1393

رهبر انقلاب در دیدار بمناسبت عید مبعث: امروز عده‌ای در آفریقا بخاطر مسلمان بودن مورد ظلم قرار میگیرند و عده ای به اسم اسلام دختران مردم را میدزدند / این برای این است که پیام اسلام درست جا نیفتاده است.


6/3/1393

به مناسبت عید مبعث، مسئولان نظام و سفیران کشورهای اسلامی با رهبر انقلاب دیدار کردند


4/3/1393

رهبر انقلاب: وظیفه مجلس در نظارت، مبارزه حقیقی با فساد است. نگذاریم کانونهای چرکین شکل بگیرد/ اگر در قدم اول جلوی فساد را نگیریم، علاجش سخت میشود؛ اگر هم علاج شود با تحمل خسارت است.


4/3/1393

رهبرانقلاب دردیدار نمایندگان مجلس: از روزی که سیاستهای اقتصاد مقاومتی اعلام شد، افراد در دستگاههای گوناگون به حمایت و ستایش از این سیاستها برآمدند. لکن ستایش کافی نیست/حرکت لازم است، باید عمل کرد.


4/3/1393

رهبرانقلاب دردیدار نمایندگان مجلس:نظام اسلامی بامبارزه بوجود آمد و پایدار ماند/کار من و شما ادامه مبارزه است/باید مراقب باشیم در همه عرصه ها در اقتصاد و سیاستگذاری و مذاکرات همه درحال مبارزه ایم.


31/2/1393

رهبرانقلاب:موافق تعبیر جامعه جهانی نیستم/اینها چنددولت مستکبرندکه عموما تحت نفوذ کمپانیهای صهیونیستی هستند/جامعه جهانی ملتها و دولتهای مظلومی هستند که اگر فضا پیدا کنندآنها هم با نظام سلطه مخالفت خواهند کرد.


31/2/1393

رهبر انقلاب در دانشگاه امام حسین(ع): دشمنی ها با جمهوری اسلامی به خاطر این است که مقابل نظام سلطه ایستاده/ملت ایران اثبات کرد که بدون آمریکا می توان عزت و پیشرفت داشت/آنها از این عصبانی شده اند! عصبانی بشوند؛ به قول شهید بهشتی از این عصبانیت بمیرند


31/2/1393

در آستانه سالروز فتح خرمشهر، صبح امروز مراسم دانش آموختگی دانشجویان افسری و تربیت پاسداری دانشگاه امام حسین(ع) با حضور فرمانده کل قوا برگزار شد KHAMENEI.IR


23/2/1393

رهبرانقلاب: بعضیها وقتی به جوان‌ها نگاه میکنند فقط نمونه‌های ناهنجار را می‌بینند. ناهنجاری هست ولی هنجار عمومی جوانان ما هنجار دینی وعلاقمندی به اسلام و ملیت است. ما وظیفه داریم کمک کنیم اینها خوب بمانند


23/2/1393

رهبرانقلاب: هرجا به نیروی جوان مومن تکیه کردیم آنجا کارمان پیش رفت/ اینجا میفهمیم اینکه امام فرمود "آمریکا هیچ غلطی نمیتواند بکند" یعنی چه: این فقط غلط نظامی نیست، بلکه نمیتواند ملت ایران را عقب نگه دارد


23/2/1393

رهبر انقلاب در دیدار مردم ایلام: وظیفه حاکم اسلامی این است که مردم به بهشت و سعادت اخروی برسند/ از جمله چیزهایی که مردم را به بهشت نزدیک میکند معیشت مردم است/ فقر و تبعیض را باید ریشه کن کرد.


23/2/1393

در سالروز ولادت امیرالمومنین علی علیه السلام، هزاران نفر از مردم استان ایلام با حضور در حسینیه امام خمینی، با رهبر انقلاب دیدار خواهند کرد


22/2/1393

نخست وزیر پاکستان و هیأت همراه، ساعتی پیش با رهبر انقلاب دیدار کردند.


17/2/1393

رهبر انقلاب: مدیرانی انتخاب کنید که اهتمامشان به مسئله اصلی آموزش و پرورش باشد/ داشتن نگاههای سیاسی و جناحی برای آموزش پرورش سم است.


17/2/1393

رهبر انقلاب: باید فکرکردن را در جامعه نهادینه کرد/ کودک باید فکر کردن صحیح و منطقی را یاد بگیرد/سطحی نگری و سطحی آموزی جامعه را زمینگیر میکند.


17/2/1393

رهبرانقلاب:مسئله سند تحول که بحمدالله در این سالها تنظیم شد،جزو آرزوها بود/این را باید فراتر از اظهارات رسمی جدی گرفت.


17/2/1393

رهبر انقلاب در دیدار فرهنگیان: آموزش و پرورش با دهها میلیون نفر بطور مستقیم و غیرمستقیم ارتباط دارد. در نیروهایی که در این شبکه عظیم بکار گرفته میشود باید اولویت با نیروهای متدین،بانشاط و انقلابی باشد.


17/2/1393

رهبر انقلاب صبح امروز در دیدار معلمان: جلسه هرساله با معلمان یک هدف اصلی دارد و آن تکریم نمادین معلم است / باید تکریم معلم در جامعه همگانی شود / هرچه مقام معلم بالاتر رود، مقام جامعه بالا میرود


17/2/1393

جمعی از معلمان و فرهنگیان تا ساعتی دیگر با رهبر انقلاب دیدار خواهند کرد.


15/2/1393

رهبر انقلاب در دیدار اعضای ستاد مرکزی و جشنواره اعتکاف: سنت حسنه اعتکاف از مظاهر قدرت انقلاب اسلامی در نهادسازی است / در برنامه ریزیها اصل بر نزدیک کردن ذهن و دل معتکف به خداوند باشد.


15/2/1393

رهبرانقلاب دردیدار مسئولان جمعیت مامایی ایران:مسئله تکثیر نسل وجلوگیری ازکاهش جمعیت جوان کشور، مسئله ای حیاتی است/برای ترغیب زنان به استفاده از خدمات مامایی و"زایمان طبیعی"باید فرهنگ سازی شود.


15/2/1393

‫اعضای جمعیت مامایی ایران، صبح امروز با رهبر انقلاب دیدار کردند‬


10/2/1393

رهبر انقلاب: هر جایی که به توانایی دست پیدا کنیم، تحریمها را برمیدارند / مثال واضح آن، اورانیوم 20 درصد بود که بعد از آنکه جمهوری اسلامی تولید کرد، حالا میگویند بیایید از ما بخرید اما خودتان تولید نکنید.


10/2/1393

رهبر انقلاب: نگاه مخاصمه آمیز میان کارگر و کارآفرین تعبیر غلطی از یک واقعیت است.این نگاه از نظر اسلام مردود است/در اسلام دعوت به وحدت و همکاری و تعاون است.


10/2/1393

رهبرانقلاب در بازدید از کارخانجات گروه مپنا: بالا بردن اقتصاد بدون فرهنگ نه ممکن است و نه مفید / شعار امسال، شعار زندگی ماست.


10/2/1393

در آستانه روز کارگر، رهبر انقلاب اسلامی صبح امروز با حضور در یکی از کارخانجات صنعتی، ضمن بازدید از بخشهای مختلف آن، با کارگران دیدار کردند. KHAMENEI.IR


6/2/1393

رهبرانقلاب در پیامی، درگذشت ماموستا مجتهدی از علمای شافعی و نماینده مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه اهل سنت سنندج را تسلیت گفتند


4/2/1393

رهبرانقلاب در پیامی، درگذشت آیت الله ملکوتی را تسلیت گفتند.


31/1/1393

رهبر انقلاب در دیدار مداحان: بارها گفته ایم که امروز اختلافات مذهبی بین مسلمانان، شمشیری در دست دشمن است. این را چندبار بگوییم؟ چرا بعضی گوش نمیکنند؟ / علنی کردن اختلافاتی که کینه ها را بیشتر میکند، کفران نعمت است/در جلسه ها نباید کینه ها و اختلافات را طرح کرد.


31/1/1393

رهبرانقلاب: درمقابله با تلاش دشمن برای تخریب ایمان مردم،از اینترنت و امثال آن هم میتوان استفاده کرد ولی راه منحصر بفرد،همین منبرها و مجالس روضه خوانی است/اگر محتوای مداحیهای ما شایسته باشد،هیچ وسیله ای نمیتواند با آن مقابله کند.


31/1/1393

رهبر انقلاب امروز در دیدار با مداحان: اگر جامعه مداح کشور بطور شایسته بتواند مسئولیتش را ادا کند،تحولی در سطح کشور اتفاق میافتد/گاهی تاثیر یک جلسه مداحی از سخنرانی دوساعته بیشتر است.


31/1/1393

به مناسبت سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا(س)، جمعی از مداحان و ذاکرین اهل بیت(ع) تا ساعتی دیگر با رهبر انقلاب دیدار خواهند کرد.


30/1/1393

رهبر انقلاب: مسئله زن از مسئله خانواده قابل تفکیک نیست / اگر کسی بخواهد مسئله زن را جدا از خانواده بحث کند دچار اختلال در فهم و تشخیص علاج خواهد شد.


30/1/1393

رهبر انقلاب: یکی از بزرگترین افتخارات نظام اسلامی این است که در سایه آن، این همه زن فرزانه و تحصیل‌کرده و خوش‌فکر و ممتاز در جامعه وجود دارند و تربیت شده اند.


30/1/1393

رهبرانقلاب: در پرداختن به مسئله اصلی زنان نباید به مسائل درجه دو پرداخت/اشتغال از مسائل اصلی مربوط به زنان نیست/باید ببینیم عوامل سلب آرامش زنان در خانه چیست،اگر زن آرامش نداشته باشد نمیتواند کدبانو و مدیر خانواده باشد. این مسئله اصلی است.


30/1/1393

رهبر انقلاب امروز در دیدار جمعی از بانوان: اگر میخواهیم در مسئله زن دچار خطا نشویم باید ذهن را از حرفهای کلیشه ای غربیها به کلی خالی کنیم / نمیگویم بی‌اطلاع باشیم اما آن افکار نباید مرجع باشد.


30/1/1393

در آستانه ولادت حضرت زهرا (سلام‌الله‌علیها)، جمعی از بانوان فرهیخته صبح امروز با رهبر انقلاب دیدار کردند.


20/1/1393

رئیس جمهور آذربایجان ساعتی پیش با رهبرانقلاب دیدار کرد.


20/1/1393

رهبرانقلاب:مسئولان باید درمورد دستاوردهای هسته ای تعصب داشته باشند/اگر برخی تصور میکنند هزینه دستاوردهای هسته ای،تحریمها و فشارها بوده،باید گفت: قبل از بهانه هسته ای نیز، تحریم و فشار وجود داشته.


20/1/1393

رهبر انقلاب در دیدار مسئولین هسته ای:موافقت با مذاکرات هسته ای برای شکستن فضای خصمانه استکبار بر ضد ایران بود و این مذاکرات باید ادامه یابد اما همه بدانند،فعالیتها در زمینه هسته ای به هیچ وجه متوقف نمیشود و هیچیک از دستاوردهای هسته ای تعطیل بردار نیست.


20/1/1393

جمعی از مدیران، متخصصان و کارشناسان سازمان انرژی اتمی پیش از ظهر امروز با رهبر انقلاب دیدار کردند.


6/1/1393

رهبرانقلاب در جمع راهیان نور: دشمنان نظام در دوران دفاع مقدس میخواستند ایران را به عنوان مجموعه ای ضعیف به دنیا نشان دهند اما خداوند دست قدرتش را نشان داد و با مشت پولادینش دهان دشمنان اسلام را خرد کرد و بینی آنها را به خاک مالید


6/1/1393

رهبرانقلاب: دفاع مقدس نشان داد یک ملت در سایه حسن ظن به خدا میتواند از همه گذرگاههای دشوار عبور کند / بعضی میخواهند آن دوران و جهتگیری ها و جهتگیری های امام را "تخطئه" کنند چون میدانند فراموش نشدنی است و تاثیرات بزرگی دارد


6/1/1393

رهبرانقلاب، در یادمان شهدای شرق کارون: دشمن میخواهد فداکاریهای دفاع مقدس و شخصیتهایی که فداکاری کردند را از یاد ببریم/ نگذازید یاد دوران دفاع مقدس از یادها برود/ این حرکت راهیان نور را مغتنم بشمارید


6/1/1393

رهبرانقلاب صبح امروز با حضور در یادمان شهدای شرق کارون در منطقه عملیاتی دارخوین، در جمع کاروانهای راهیان نور سخنرانی کردند


1/1/1393

رهبر انقلاب: بدانید واقعیات جامعه جهانی طبق خواسته‌های آمریکا پیش نمی‌رود


1/1/1393

‫عزیزان من فرهنگ از اقتصاد هم مهمتر است‬ / فرهنگ به معنای هوایی است که تنفس میکنید. اگر این هوا تمیز باشد یک اثر و اگر کثیف باشد اثر دیگری دارد


1/1/1393

رهبر انقلاب: در این عرصه [اقتصاد] هم عزممان را جزم کرده و دست به دست هم دهیم می توانیم اقتصاد را شکوفا کنیم. چشممان به دست دشمن نباشد که کی تحریم را برمیدارند. به درک. نگاه کنیم ببینیم خودمان چه کار می توانیم بکنیم.


1/1/1393

رهبر انقلاب: ‫قوی شدن ملت فقط به تسلیحات جنگی نیست / سه عنصر اقتصاد، فرهنگ و علم اگر در یک کشور باشند آن کشور قوی می شود‬


1/1/1393

‫حرف امروز من این است: ملت ایران باید خود را قوی کند‬ / اگر ملتی قوی نباشد به او زور خواهند گفت، باج گیران عالم از او باج میخواهند، او را زیرپا لگد میکنند و به او هجوم و توهین میکنند


1/1/1393

رهبر انقلاب: معنای شرکت وسیع مردم در انتخابات در طول تاریخ انقلاب این است که مردم سالاری دینی در کشور تثبیت شده است و و نظام توفیق یافته مردم سالاری در کشور نهادینه کند


1/1/1393

رهبر انقلاب در سال ۹۲، حقیقتا حماسه سیاسی اتفاق افتاد/ در نیمه اول سال، انتخابات ریاست جمهوری و در نیمه دوم، راهپیمایی ۲۲ بهمن


1/1/1393

رهبر انقلاب: از خداوند متعال زندگی پربرکت برای همه ایرانیان و مسلمانان سراسر جهان خواستارم / انشالله سال نو، سالی در شأن ملت ایران باشد


1/1/1393

رهبر انقلاب برای سخنرانی در جمع زائران و مجاوران حرم رضوی، وارد رواق امام خمینی شدند

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی