ولایت فقیه

پایگاه اطلاع رسانی مقام معظم رهبری

ولایت فقیه

پایگاه اطلاع رسانی مقام معظم رهبری

ولایت فقیه
نویسندگان

۱۵ مطلب در خرداد ۱۳۹۳ ثبت شده است

با صدور حکمی از سوی رهبر معظم انقلاب؛
اعضای جدید شورای راهبردی روابط خارجی منصوب شدند ۱۳۹۳/۰۳/۲۷ 

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی با صدور حکمی اعضای جدید شورای راهبردی روابط خارجی را منصوب کردند.
متن حکم رهبر معظم انقلاب اسلامی به شرح زیر است:
بسم الله الرّحمن الرّحیم
جناب آقای دکتر خرازی
نظر به ضرورت تکمیل اعضای شورای راهبردی روابط خارجی، آقایان: دکتر سعید جلیلی، دکتر ابراهیم شیبانی، حسین طارمی، مهدی مصطفوی اهری، سردار احمد وحیدی بعنوان اعضای جدید آن شورا با ریاست جنابعالی منصوب می شوند.
با توجه به تجربیات دوره ی گذشته و نقش این شورا در یاری رساندن مسئولان برای تصمیم گیریهای کلان و بهره مندی از نخبگان در این عرصه، امید است در دوره ی جدید شاهد حضور موثرتر آن شورا در وظائف محوله باشیم.
سید علی خامنه ای
25/خرداد/1393

منبع : leader.ir

۰ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ خرداد ۹۳ ، ۱۳:۱۹
رضا قره سفلو
با صدور پیامی؛
رهبر معظم انقلاب درگذشت حجت الاسلام و المسلمین فشارکی را تسلیت گفتند ۱۳۹۳/۰۳/۲۴ 

حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی با صدور پیامی درگذشت حجة الاسلام و المسلمین فشارکی را تسلیت گفتند.
متن پیام رهبر انقلاب به این شرح است:

بسم الله الرّحمن الرّحیم
درگذشت عالم پارسا مرحوم حجة الاسلام و المسلمین آقای حاج شیخ رحمت الله فشارکی رحمة الله علیه را که اینجانب بخشی از ادبیات عرب را در حوزه‌ی علمیه مشهد مقدس از ایشان استفاده کرده‌ام، به خانواده محترم و عموم شاگردان و علاقمندان به ایشان تسلیت عرض میکنم و علوّ درجات آن مرحوم را از خداوند متعال مسألت مینمایم.
سیّد علی خامنه‌ای
24/ خرداد/ 1393

منبع : leader.ir

۰ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ خرداد ۹۳ ، ۱۷:۲۳
رضا قره سفلو
در آستانه سالروز میلاد حضرت ولی عصر(عج)؛
رهبر معظم انقلاب با عفو و تخفیف مجازات تعدادی از محکومان موافقت کردند ۱۳۹۳/۰۳/۲۲ 

در آستانه سالروز میلاد حضرت حجت ابن الحسن العسگری(عج) رهبر معظم انقلاب اسلامی با پیشنهاد عفو و تخفیف مجازات یک هزار و پنجاه و دو(1052) نفر از محکومانِ محاکم عمومی و انقلاب، سازمان قضایی نیروهای مسلح و سازمان تعزیرات حکومتی موافقت کردند.
آیت‌الله آملی لاریجانی رئیس قوه قضائیه در آستانه سالروز میلاد حضرت صاحب الزمان (عج) طی نامه‌ای به رهبر انقلاب اسلامی پیشنهاد عفو و تخفیف مجازات یک هزار و پنجاه و دو نفر از محکومان محاکم عمومی و انقلاب، سازمان قضایی نیروهای مسلح و سازمان تعزیرات حکومتی را که در کمیسیون مربوط، واجدِ شرایط لازم تشخیص داده شده‌اند، ارائه کرد که این پیشنهاد مورد موافقت رهبر معظم انقلاب اسلامی قرار گرفت.

منبع : leader.ir

۰ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ خرداد ۹۳ ، ۱۳:۰۹
رضا قره سفلو
بیانات در دیدار رئیس، مسئولان، اساتید، پژوهشگران و کارکنان‌ مؤسسه‌ى «دارالحدیث» و پژوهشگاه «قرآن و حدیث» ۱۳۹۳/۰۳/۲۱ 

بسم‌الله‌الرّحمن‌الرّحیم‌بازدید رهبر انقلاب از نمایشگاه تولیدات علمی مؤسسه دارالحدیث و دیدار با مسئولان و پژوهشگران مؤسسه
ایّام سالگرد ولادت مبارک پرفیض حضرت بقیّةالله (ارواحنافداه) و تبرّک ایّام ماه مبارک شعبان به این ولادت بزرگ و مبارک را تبریک عرض میکنیم. ان‌شاءالله خداوند متعال، شما را، ما را جزو پیروان این بزرگوار قرار بدهد، جزو شیعیان این بزرگوار به‌حساب بیاورد. و تشکّر میکنیم از جناب آقاى رى‌شهرى و همکاران عزیز و محترمشان به‌خاطر این هدیه‌ى ارزشمندى که به‌مناسبت این عید به جامعه‌ى اسلامى و جامعه‌ى علمى تحویل دادند؛ یعنى همین دانشنامه‌ى مهدویّت، (۲) با این خصوصیّاتى که ذکر کردند، که خصوصیّات مهمّى است. به نظرم دیروز یا پریروز کتاب را آوردند و من فرصت کردم توّرق مختصرى بکنم؛ به نظرم کتاب برجسته و جالبى آمد. حالا ان‌شاءالله وقت میگذاریم و کتاب را اوّل تا آخر، ان‌شاءالله مطالعه خواهم کرد. ولى کار، کار بسیار مهمّى است؛ کار بزرگى است. عمده این است که ذهن متوجّه یک نیاز و یک خلأ بشود و همّت براى پر کردن این خلأ و برآوردن این نیاز برانگیخته شود. این کارها شده - طبعاً هیچ کارى هم از ما انسانها بدون نقص و قصور نیست - مهم این نیست که آیا این کتاب کامل است، یا جامع است، یا نقصى دارد یا ندارد؛ مهم این است که این کتاب هست؛ نیاز به آن احساس شد و همّت براى تولید آن برانگیخته شد و بحمدالله متولّد شد و به عرصه‌ى وجود آمد. من صمیمانه از ایشان و همکاران محترمشان تشکّر میکنم.
یک جمله در باب این ایّام مبارک و وجود عظیم و عزیز حضرت بقیّةالله (ارواحنا فداه) عرض بکنیم؛ یک جمله هم در باب مجمع شما و پژوهشگاه شما و دارالحدیث بعداً عرض میکنم.[...]

منبع : leader.ir

۰ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ خرداد ۹۳ ، ۱۴:۲۶
رضا قره سفلو
رهبر معظم انقلاب در دیدار رئیس، مدیران و محققان جهاد دانشگاهی
ضرورت تقویت و تثبیت عناصر جوان انقلابی در دانشگاهها از طریق حرکت علمی/ جهت‌گیری انقلابی جهاد دانشگاهی حفظ و از ورود به فراز و فرودهای سیاسی پرهیز شود ۱۳۹۳/۰۳/۱۹  

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (دوشنبه) در دیدار رئیس، مدیران، پژوهشگران و محققان جهاد دانشگاهی، لازمه ادامه صحیح و پرشتاب حرکت علمی کشور را، «کار و مدیریت جهادی» و تقویت روحیه «ما می توانیم» با حفظ جهت گیریهای انقلابی و اسلامی و ترسیم دقیق جایگاه و وظایف، در چارچوب نقشه جامع علمی دانستند و تأکید کردند: هدف گذاری حرکت علمی کشور باید افزایش دانش جهانی از طریق تولید فرآورده های جدید و ناشناخته دانش بشری در چارچوب ارزشهای انسانی، باشد.
رهبر انقلاب اسلامی در این دیدار با گرامیداشت «روز جوان»، مهمترین ویژگی جهاد دانشگاهی را برخورداری از نیروی جوان و در عین حال متخصص و دارای تفکر جهادی برشمردند و گفتند: جهاد دانشگاهی، نهادی مهم است زیرا هم با دانشگاه به عنوان سنگر علم و مرکز پیشرفت علمی کشور مرتبط است و هم دارای تلاش جهادی است و در مقابل موانع و مزاحمت ها از حرکت نمی ایستد.
حضرت آیت الله خامنه ای با تأکید بر اینکه پرهیزگاری، نیت الهی و توکل به خداوند متعال، از لوازم تلاش و حرکت جهادی است، افزودند: چنین تفکر و روحیه ای در کارهای علمی، موجب عنایت پروردگار و باز شدن راهها بسوی پیشرفت علمی خواهد شد.
ایشان در همین خصوص به شبهه ای اشاره کردند و گفتند: ممکن است برای برخی این سؤال پیش بیاید که اگر تقوای الهی زمینه ساز پیشرفت علمی است، پس چگونه برخی دانشمندان که تقوا نداشتند و حتی به خدا هم معتقد نبودند، توانسته اند به پیشرفتهای علمی دست پیدا کنند.؟
رهبر انقلاب اسلامی برای پاسخ به این سؤال، به وعده الهی در قرآن کریم مبنی بر اینکه هر فردِ برخوردار از تلاش و پشتکار، به محصول و هدف مورد نظر در مسیر حرکت خود، خواهد رسید، اشاره کردند و افزودند: اما میان کیفیت محصول و پیشرفتی که در چارچوب تلاش با جهت گیری الهی و حرکت در مسیر غیرخدایی به دست می آیند، تفاوت اساسی وجود دارد.
حضرت آیت الله خامنه ای در تبیین این تفاوت گفتند: امروز با وجود پیشرفت های گسترده علمی در عرصه های مختلف، خطرات، ضررها، انحطاط ها و قدرت طلبی هایی نیز برای بشریت بوجود آمده و این آفات انسانها را دچار رنج ها و گرفتاریهای فراوانی کرده است.[...]

منبع : leader.ir

۰ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ خرداد ۹۳ ، ۱۴:۳۸
رضا قره سفلو
پیام رهبر معظم انقلاب به مادران شهدای گمنام؛
 
پاداش صبر بزرگ مادران شهدای گمنام، روشنی چشم آنان به مژده رحمت الهی خواهد بود ۱۳۹۳/۰۳/۱۹ 

حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در آستانه برگزاری ویژه برنامه «مادران چشم به راه» و تجلیل از مادران شهدای گمنام که عصر امروز (دوشنبه) در تمامی فرهنگسراهای تهران برگزار می شود، خطاب به این مادران بزرگوار پیامی صادر کردند.

متن دستنوشته رهبر انقلاب به این شرح است:
بسمه تعالی
سلام و درود خدای توانا و مهربان بر دلهای صبور و پر ظرفیت مادرانی که پس از هجرت جگرگوشگان دلبندشان به نشانه‌ئی از پیکر پاک آنان دل بستند و به آن نیز دست نیافتند؛ و با این همه، با شکیبائی و صبوری خود نقشی بی نظیر و استثنائی از خود بر جای نهادند. پاداش این صبر بزرگ، روشنی چشم آنان به مژده‌ی رحمت الهی خواهد بود ان شاء الله.
سیّد علی خامنه ای
17/ خرداد/ 1393

منبع : leader.ir

۰ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ خرداد ۹۳ ، ۱۲:۳۵
رضا قره سفلو
با حضور در یکی از بیمارستان‌های تهران؛
رهبر معظم انقلاب از آیت الله مهدوی کنی عیادت کردند  ۱۳۹۳/۰۳/۱۵
حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر امروز با حضور در یکی از بیمارستان‌های تهران از آیت الله مهدوی کنی رئیس مجلس خبرگان رهبری عیادت کردند.

حضرت آیت الله خامنه ای در این عیادت از آخرین وضعیت درمانی آیت الله مهدوی کنی اطلاع یافتند و سلامتی و بهبودی ایشان را از خداوند متعال مسألت کردند.
شب گذشته نیز حجت‌الاسلام و المسلمین محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری به نمایندگی از رهبر انقلاب در بیمارستان محل بستری آیت‌الله مهدوی کنی حضور یافته بود.
آیت‌الله مهدوی کنی بعد از ظهر چهارشنبه (۱۴ خردادماه) به دلیل عارضه قلبی در بیمارستان بستری شد و تحت مداوا قرار دارد.

عیادت از آیت الله مهدوی کنی

منبع : leader.ir

۰ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۵ خرداد ۹۳ ، ۱۹:۴۱
رضا قره سفلو
بیانات در مراسم بیست و پنجمین سالروز رحلت حضرت امام خمینی در حرم مطهر امام خمینی رحمه‌الله ۱۳۹۳/۰۳/۱۴ 

بسم‌الله‌الرّحمن‌الرّحیممراسم بزرگداشت بیست و پنجمین سالگرد رحلت بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی(ره)
الحمدلله ربّ العالمین و الصّلاة و السّلام على سیّدنا محمّد و آله الطّاهرین سیّما بقیّةالله فى الارضین. رَبَّنا اغفِر لَنا وَ لِاِخوانِنَا الَّذینَ سَبَقونا بِالایمانِ وَ لا تَجعَل فى قُلوبِنا غِلًّا لِلَّذینَ ءامنوا رَبَّنآ اِنَّکَ رَءووفٌ رَحیم، (۱) رَبَّنآ اِنَّکَ ءاتَیتَ فِرعَونَ وَ مَلاءََهُ زینَةً وَ اَموَلًا... رَبَّنا لِیُضِلّوا عَن سَبیلِکَ رَبَّنا اطمِس عَلى‌ اَموَلِهِم وَ اشدُد عَلى‌ قُلوبِهِم فَلا یُؤمِنوا حَتّى‌ یَرَوُا العَذابَ الاَلیمَ. (۲)
 قال الله الحکیم فى کتابه: اَ لَم تَرَ کَیفَ ضَرَبَ اللهُ مَثَلًا کَلِمَةً طَیِّبَةً کَشَجَرَةٍ طَیِّبَةٍ اَصلُها ثابِتٌ وَ فَرعُها فِى السَّمآءِ. تُؤتى اُکُلَها کُلَّ حینٍ بِاِذنِ رِبِّها. (۳)
 عرایض خودم را در این روز به‌یادماندنى و مهم، براى شما برادران و خواهران عزیز در سه بخش عرض میکنم: در بخش اول، یک واقعیت مهمى درباره‌ى جمهورى اسلامى وجود دارد که توجه به آن واقعیت براى ما، امروز حائز اهمیت است. در بخش دوم، یک اشاره و شرح توصیفىِ کوتاهى از مکتب ماندگار امام بزرگوارمان عرض میکنم؛ اگرچه درباره‌ى مکتب امام راحل سخن بسیار گفته‌اند و گفته‌ایم و شنیده‌ایم، ولى این توصیف کوتاه در این مقطع براى ما لازم است؛ تصویر کوتاهى از مجموعه‌ى آنچه امام بزرگوار به‌عنوان یک پدیده‌ى بى‌نظیر در دنیاى معاصر به‌وجود آورد. بخش سوم، اشاره به دو چالش مهمى است که بر سر راه ملت ایران و نظام جمهورى اسلامى قرار دارد؛ توجه به این دو چالش، براى درست حرکت کردن ما و درست راه پیمودن ما مهم است.[...]

منبع : leader.ir

۰ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ خرداد ۹۳ ، ۱۵:۴۱
رضا قره سفلو
بیانات در دیدار اساتید، قاریان و حافظان برتر شرکت کننده در سى‌ویکمین دوره‌ى مسابقات بین‌المللى قرآن کریم‌ ۱۳۹۳/۰۳/۱۳ 

بسم‌الله‌الرّحمن‌الرّحیم‌دیدار اساتید، قاریان و حافظان برتر شرکت کننده در سی و یکمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم
الحمدلله ربّ العالمین والصّلاة على نبیّه و آله الطّاهرین‌
به همه‌ى حضّار محترم، برادران و خواهران عزیز و بخصوص به میهمانان جمهورى اسلامى، اساتید محترم، قرّاء محترم، حفّاظ محترم که از کشورهاى اسلامىِ برادر تشریف آوردند، خوشامد عرض میکنم. همچنین از فراهم‌آورندگان این مراسم پرشکوه و پرمعنا و پربرکت - چه مدیران اوقاف و مسئولان ذى‌ربط و چه برادران و اساتید و بزرگانى که در طول این چند روز مسابقات را به بهترین وجهى اداره کردند - تشکّر میکنم و امیدواریم ان‌شاءالله همه‌ى شماها به برکت قرآن مأجور باشید.
 زبان ما قاصر است از شکر نعمتِ اقبال به قرآن در کشور؛ بنده هروقت در خبرها یا در تلویزیون مشاهده میکنم که جوانان ما در سراسر کشور به قرآن اقبال دارند، از ته دل خداى متعال را شکرگزارى میکنم. نعمت بزرگى است؛ ما این نعمت را و عظمت آن را درک میکنیم. در دورانى دیدیم که در کشور ما حفظ قرآن و تلاوت قرآن رونقى نداشت؛ در دوران رژیم طاغوت، علاقه‌مندان به قرآن همه‌جا بودند، امّا رونق و عمومیّت و شیوعِ اقبالِ به قرآن در کشور وجود نداشت. امروز که نگاه میکنیم، مى‌بینیم به برکت جمهورى اسلامى، جوانهاى ما، مردان ما، زنان ما، نوجوانان ما به قرآن علاقه و گرایش نشان میدهند؛ قرآن را فرامیگیرند، تلاوت قرآن را مى‌آزمایند، قرآن را حفظ میکنند.[...]

منبع : leader.ir

۰ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۳ خرداد ۹۳ ، ۱۴:۰۶
رضا قره سفلو
با اعزام هیئت‌هایی از جانب حضرت آیت‌الله خامنه‌ای انجام شد؛
 
تجلیل و قدردانی رهبر معظم انقلاب از رشادت و ایثارگری جانبازان سرافراز کشور ۱۳۹۳/۰۳/۱۲ 

در سالروز ولادت با سعادت قمر بنی هاشم حضرت ابوالفضل العباس علیه السلام و روز جانباز، صبح امروز(دوشنبه) چهار هیأت از جانب حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی با حضور در منازل تعدادی از جانبازان در تهران از رشادت، صبر و استقامت ایثارگران تجلیل کردند.
حجج اسلام و المسلمین آقایان شهیدی محلاتی، تقوی، قمی و حاج علی اکبری به نمایندگی از رهبر انقلاب اسلامی، با حضور در منازل تعدادی از جانبازان ضمن گفتگو با آنان و کسب اطلاع از شرایط زندگی، درمان، کار و مشکلاتشان، از ایثارگری و فداکاری جانبازان سرافراز دفاع مقدس قدردانی کردند.
همچنین نمایندگان ولی فقیه در مراکز استان‌ها و ائمه جمعه سراسر کشور نیز به نمایندگی از رهبر معظم انقلاب اسلامی با حضور در منازل تعدادی از جانبازان سراسر کشور از این یادگاران گرانقدر دفاع مقدس تجلیل کردند.

*عکس های مراسم در ادامه مطلب

منبع : leader.ir

۰ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ خرداد ۹۳ ، ۱۴:۱۲
رضا قره سفلو