ولایت فقیه

پایگاه اطلاع رسانی مقام معظم رهبری

ولایت فقیه

پایگاه اطلاع رسانی مقام معظم رهبری

ولایت فقیه
نویسندگان

۱۶ مطلب در فروردين ۱۳۹۳ ثبت شده است

بیانات در دیدار جمعى از مداحان اهل بیت علیهم‌السلام در سالروز ولادت حضرت فاطمه‌ى زهرا (سلام‌الله‌علیها) ۱۳۹۳/۰۱/۳۱

بسم‌الله‌الرّحمن‌الرّحیم‌دیدار شاعران و مداحان اهل بیت عصمت و طهارت در روز ولادت حضرت زهرا(س)

عید سعید ولادت سیّده‌ى طاهره‌ىمعصومه (سلام‌الله‌علیها) و ولادت رهبر بزرگ و عظیم‌القدر انقلاب بر همه‌ى شما برادران عزیز، بلبلان گوینده و غزل‌خوان بوستان محبّت اهل‌بیت و ولایت خاندان پیغمبر مبارک باد.
 خدا را شکر میکنیم؛ این یکى از نعمتهاى بزرگ خدا در حقّ ما است که منبع الهام براى جامعه‌ى اسلامى و شیعى، با ولادتها، با زندگى‌نامه‌ها، با دوران شهادتها، پى‌درپى و به‌طور متواتر به جامعه‌ى ما الهام میدهد؛ این را خیلى باید قدر دانست. در ولادت امیرالمؤمنین، ولادت پیغمبر، ولادت امام حسن، ولادت امام حسین، ولادت فاطمه‌ى زهرا، یاد این ستارگان فروزان و این عَلَمهاى رهنُماى انسان، در دلها زنده میشود؛ این خیلى مغتنم است. و خدا را شکر، این جلسه‌ى ما هم به برکت انوار فاطمى (سلام‌الله‌الزّاکیات‌علیها) سالهاى متمادى است که برقرار است و بهره‌مند میکند ما را، فضاى کار ما را، فضاى زندگى ما را، بلکه فضاى کشور را.(۱).[...]

منبع : leader.ir

۰ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ فروردين ۹۳ ، ۱۴:۲۹
رضا قره سفلو
به مناسبت میلاد پربرکت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها؛

رهبر معظم انقلاب با عفو و تخفیف مجازات جمعی از محکومان زن موافقت کردند ۱۳۹۳/۰۱/۳۱ 

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی بنا به درخواست آیت الله آملی لاریجانی رئیس قوه قضاییه به مناسبت میلاد پربرکت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها با عفو و تخفیف مجازات جمعی از محکومان نسوان دادگاههای عمومی و انقلاب و سازمان قضایی نیروهای مسلح و سازمان تعزیرات حکومتی موافقت کردند.[...]

منبع : leader.ir
۰ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ فروردين ۹۳ ، ۱۴:۲۸
رضا قره سفلو

دیدار جمعی از بانوان برگزیده‌ی کشور با رهبر انقلاب

دیدار جمعی از بانوان نخبه و برگزیده کشور

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (شنبه) در دیدار صدها نفر  از زنان فرهیخته و نخبه، تشکیل یک مرکز عالی فرا قوه ای را برای تدوین راهبردی صحیح در قبال مسئله «مهم زن و خانواده»، ضروری خواندند و افزودند: دستیابی به این راهبرد همه جانبه و قابل اجرا، نیازمند سه مسئله است: پرهیز کامل از مرجعیت دادن به تفکرات «غلط، کلیشه ای و متحجر غربی» در امور زنان، تکیه بر متون و معارف ناب اسلامی و پرداختن به مسائلی که حقیقتاً مسائل اصلی زنان محسوب می شوند.
ایشان با تبریک میلاد پربرکت حضرت فاطمه زهرا (سلام‌الله علیها)، تقارن این میلاد خجسته را با هفته زن و روز تکریم مادر، فرصتی برای درس گرفتن از زندگی بانوی دو عالم حضرت صدیقه کبری (س) برشمردند.[...]
منبع : khamenei.ir

۰ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ فروردين ۹۳ ، ۱۴:۲۱
رضا قره سفلو

در دیدار رئیس جمهوری آذربایجان با رهبر معظم انقلاب مطرح شد؛

رهبر معظم انقلاب: باید با جدیت و با اراده سیاسی بر کارشکنی دشمنان منافع مشترک ایران و آذربایجان فائق آمد/ رئیس جمهوری آذربایجان: اراده سیاسی قطعی برای گسترش روابط با ایران داریم ۱۳۹۳/۰۱/۲۰   دیدار رئیس جمهوری آذربایجان

حضرت آیت الله خامنه‌‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر امروز (چهارشنبه) در دیدار آقای الهام علی اف رئیس جمهوری آذربایجان، همسایگی و پیوندهای مذهبی، فرهنگی و تاریخی میان دو کشور را عاملی موثر در تقویت مناسبات دو دولت خواندند و تأکید کردند: باید با اراده سیاسی و با جدیت در پیگیری توافقات، بر کارشکنی‌ها فائق آمد و ارتباطات بین دو ملت   و دو دولت را روز بروز مستحکم تر کرد.
حضرت آیت الله خامنه‌ای تحکیم ارتباط با مردم و عقاید مذهبی آنها را ضامن موفقیت دولتها دانستند و افزودند: نباید اجازه داد برخی جریانها با ترویج افراط گرایی مذهبی و اختلاف افکنی میان مذاهب اسلامی، وحدت ملی را منهدم کنند.[...]
منبع : leader.ir

۰ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ فروردين ۹۳ ، ۲۰:۵۶
رضا قره سفلو
رهبر معظم انقلاب در دیدار مدیران و متخصصان سازمان انرژی اتمی:

مذاکره کنندگان کشورمان هیچ حرف زوری را نباید از طرف مقابل قبول کنند/ روابط آژانس با ایران باید متعارف و غیرفوق العاده باشد ۱۳۹۳/۰۱/۲۰  
دیدار مدیران، متخصصان و کارشناسان سازمان انرژی اتمی

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در روز ملی فناوری هسته ای صبح امروز (چهارشنبه) در دیدار رئیس، مدیران، متخصصان و کارشناسان سازمان انرژی اتمی، مهمترین دستاورد پیشرفتهای هسته ای کشور را تقویت اعتماد به نفس ملی عمیق در کشور و زمینه سازی برای پیشرفتهای علمی دیگر   دانستند و با اشاره به مذاکرات جمهوری اسلامی ایران و گروه پنج بعلاوه یک، تأکید کردند: موافقت با این مذاکرات برای شکستن فضای خصمانه جبهه استکبار بر ضد ایران بود و این مذاکرات باید ادامه یابد اما همه بدانند که با وجود ادامه مذاکرات، فعالیتهای جمهوری اسلامی ایران در زمینه تحقیق و توسعه هسته ای به هیچ وجه متوقف نخواهد شد و هیچیک از دستاوردهای هسته ای نیز تعطیل بردار نیست، ضمن آنکه روابط آژانس بین المللی انرژی اتمی با ایران نیز باید روابط متعارف و غیرفوق العاده باشد.[...]

منبع : leader.ir
۰ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ فروردين ۹۳ ، ۱۵:۴۶
رضا قره سفلو

ابلاغ سیاست‌های کلی «سلامت»

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی در اجرای بند یک اصل ۱۱۰ قانون اساسی سیاستهای کلی «سلامت» را که پس از مشورت با مجمع تشخیص مصلحت نظام تعیین شده است، ابلاغ کردند.
متن سیاستهای کلی سلامت که به رؤسای قوای سه گانه و رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ابلاغ شده، به شرح زیر است:

بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم
سیاست های کلی سلامت
۱ ـ ارائه خدمات آموزشی، پژوهشی، بهداشتی، درمانی و توانبخشی سلامت مبتنی بر اصول و ارزش‌های انسانی- ‌اسلامی و نهادینه سازی آن در جامعه.
۱-۱- ارتقاء نظام انتخاب، ارزشیابی و تعلیم و تربیت اساتید و دانشجویان و مدیران و تحول در محیط‌های علمی و دانشگاهی متناسب با ارزش‌های اسلامی، اخلاق پزشکی و آداب حرفه‌ای.
۲-۱- آگاه‌سازی مردم از حقوق و مسؤولیت‌های اجتماعی خود و استفاده از ظرفیت محیط‌های ارائه مراقبت‌های سلامت برای رشد معنویت و اخلاق اسلامی در جامعه.
۲- تحقق رویکرد سلامت همه جانبه و انسان سالم در همه قوانین، سیاست‌های اجرایی و مقررات با رعایت:
۱-۲- اولویت پیشگیری بر درمان.
۲-۲- روزآمد نمودن برنامه‌های بهداشتی و درمانی.
۳-۲- کاهش مخاطرات و آلودگی‌های تهدید کننده سلامت مبتنی بر شواهد معتبر علمی.
۴-۲- تهیه پیوست سلامت برای طرح‌های کلان توسعه‌ای.
۵-۲- ارتقاء شاخص‌های سلامت برای دستیابی به جایگاه اول در منطقه آسیای جنوب غربی.
۶-۲- اصلاح و تکمیل نظام‌های پایش، نظارت و ارزیابی برای صیانت قانونمند از حقوق مردم و بیماران و اجرای صحیح سیاست‌های کلی.[...]

منبع : khamenei.ir
۰ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ فروردين ۹۳ ، ۱۱:۵۸
رضا قره سفلو
با حضور اقشار مختلف مردم و مسئولان؛
آخرین شب عزاداری فاطمیه در حسینیه ی امام خمینی(ره) برگزار شد ۱۳۹۳/۰۱/۱۵  

آخرین شب مراسم عزاداری شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها امشب(جمعه) با حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی، اقشار مختلف مردم و جمعی از مسئولان نظام در حسینیه ی امام خمینی(ره) برگزار شد.
در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین پناهیان و آقای سعید حدادیان سخنرانی و نوحه سرایی کردند و به ذکر مصائب و مناقب شخصیت والای ام الائمه حضرت صدیقه کبری سلام الله علیها پرداختند.
لازم به ذکر است، این مراسم از دوشنبه 11 فروردین در حسینیه امام خمینی(ره) آغاز شده بود.

منبع : leader.ir

*عکس های مراسم در ادامه مطلب

۰ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۵ فروردين ۹۳ ، ۲۲:۱۸
رضا قره سفلو
با حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی؛
مراسم شام غریبان شهادت حضرت صدیقه کبری سلام الله علیها برگزار شد ۱۳۹۳/۰۱/۱۴ 

در شام غریبان شهادت صدیقه کبری حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها مراسم با شکوه سوگواری و عزاداری بانوی عصمت و پاکدامنی، در حضور حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی و با حضور سران سه قوه، جمعی از مسئولان نظام و اقشار مختلف مردم برگزار شد.
در این مراسم پر فیض و معنوی که در حسینیه امام خمینی(ره) برپا شد عظمت و غربت خاندان اهل بیت علیهم السلام تبیین شد و عزاداران در سوگ مصائب دخت گرامی پیامبر اسلام گریستند و عزاداری کردند.

این مراسم تا جمعه 15 فروردین در حسینیه امام خمینی(ره) ادامه خواهد داشت.

منبع : leader.ir

*عکس های مراسم در ادامه مطلب

۰ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ فروردين ۹۳ ، ۲۱:۵۳
رضا قره سفلو
مراسم شب شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها در حسینیه امام خمینی (ره) برگزار شد ۱۳۹۳/۰۱/۱۳ 

در شب شهادت ریحانه ی رسول، حضرت زهرای بتول سلام الله علیها مراسم عزاداریِ دخت گرامی پیامبر اسلام، با حضور اقشار مختلف مردم و جمعی از مسئولان کشور در حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی در حسینیه امام خمینی(ره)برگزار شد.
در این مراسم پر فیض، سخنرانان و مداحان در سوگ شهادت بانوی عصمت و طهارت سخنرانی و مدیحه سرایی کردند.
این مراسم تا جمعه 15 فروردین در حسینیه امام خمینی(ره) ادامه دارد.

منبع : leader.ir

*عکس های مراسم در ادامه مطلب

۰ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۳ فروردين ۹۳ ، ۲۱:۱۷
رضا قره سفلو
دومین شب مراسم عزاداری حضرت صدیقه ی کبری(س) در حسینیه ی امام خمینی(ره) برگزار شد ۱۳۹۳/۰۱/۱۲ 

دومین شب مراسم سوگواری دخت گرامی پیامبر اسلام، حضرت فاطمه زهرا(س) با حضور حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در حسینیه امام خمینی(ره) برگزار شد.
در این مراسم که اقشار مختلف مردم و جمعی از مسئولان حضور داشتند حجت الاسلام والمسلمین صدیقی سخنرانی و آقای محمدرضا طاهری نیز مرثیه سرایی کردند.
این مراسم معنوی تا جمعه 15 فروردین 1393 در حسینیه امام خمینی(ره) ادامه خواهد داشت.

منبع : leader.ir

*عکس های مراسم در ادامه مطلب

۰ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ فروردين ۹۳ ، ۲۱:۵۵
رضا قره سفلو