ولایت فقیه

پایگاه اطلاع رسانی مقام معظم رهبری

ولایت فقیه

پایگاه اطلاع رسانی مقام معظم رهبری

ولایت فقیه
نویسندگان

۱۷ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۳ ثبت شده است

بیانات در دانشگاه افسرى امام حسین علیه‌السلام ۱۳۹۳/۰۲/۳۱ 

بسم‌الله‌الرّحمن‌الرّحیم‌مراسم دانش آموختگی دانشجویان افسری و تربیت پاسداری دانشگاه امام حسین (ع)
و الحمدللَه و الصلاة على رسوله و آله الطیبین الطاهرین‌
تبریک عرض میکنم به شما جوانان عزیز، فارغ‌التحصیلان و نیز سردوشى‌بگیران در این کانون علم و معرفت و فرهنگ که بحمدالله از پدیده‌هاى شیرین و مبارک انقلاب اسلامى است. و تشکر میکنم از ترتیبات ابتکارى و زیبایى که در میدان تا این ساعت انجام گرفت.
 یقیناً مسئله‌ى رویشهاى‌نوبه‌نو در نظام جمهورى اسلامى، یکى از اساسى‌ترین و مهم‌ترین مسائل است. اگر هر انقلابى و هر حرکت و نهضتى در عالم، رویشهاى نوین و پى‌درپى نداشته باشد، محکوم به زوال و فنا است. جمهورى اسلامى در طول این ۳۵ سال توانسته است در هر برهه‌اى از خود جلوه‌اى نو و متناسب با نیاز، بُروز بدهد. افرادى نگران ریزشها بودند؛ گفته شد رویشها بر ریزشها غلبه خواهند کرد؛ (۱) و همین شد. آنچه مهم است این است که نگاه نسل نو و همه‌ى کسانى که نیروى جوانى را در خدمت به اهداف و آرمانهاى بلند میخواهند، باید به آینده‌هاى روشن و دور باشد - فقط جلوى پاى خودمان را نبینیم - آینده‌ى دور، ایجاد تمدن اسلامى است؛ تمدن نوین، متناسب با نیازها و ظرفیتهاى امروز بشریتى که از حوادث گوناگون قرنهاى اخیر زخم خورده است، مجروح است، غمگین است و نسلهاى جوان آن دچار یأس و نومیدى و افسردگى‌اند. اسلام میتواند این نسلها را به آفاق جدیدى برساند، دلهاى آنها را شاد کند و آنها را آن‌چنان‌که متناسب و شایسته‌ى کرامت انسان است، کرامت ببخشد؛ تمدن نوین اسلامى یعنى این. و شما هسته‌هاى مهم و اساسى و اصلى در ایجاد این تمدنید.[...]

منبع : leader.ir

۰ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ ارديبهشت ۹۳ ، ۱۴:۲۷
رضا قره سفلو

ابلاغ سیاست‌های کلی «جمعیت»

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی سیاست های کلی «جمعیّت» را که براساس بند یک اصل ۱۱۰ قانون اساسی و پس از مشورت با مجمع تشخیص مصلحت نظام تعیین شده است، ابلاغ کردند.

متن ابلاغیه رهبر انقلاب به رؤسای قوای سه گانه و رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام به شرح زیر است:
بسم الله الرّحمن الرّحیم

با عنایت به اهمیّت مقوله جمعیّت در اقتدار ملّی؛ و با توجه به پویندگی، بالندگی و جوانی جمعیّت کنونی کشور به عنوان یک فرصت و امتیاز؛ و در جهت جبران کاهش نرخ رشد جمعیّت و نرخ باروری در سال‌های گذشته، سیاست‌های کلی جمعیّت ابلاغ می‌گردد. با در نظر داشتن نقش ایجابی عامل جمعیّت در پیشرفت کشور، لازم است برنامه‌ریزی‌های جامع برای رشد اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور متناسب با سیاست‌های جمعیّتی انجام گیرد. همچنین ضروری است با هماهنگی و تقسیم کار بین ارکان نظام و دستگاه‌های ذیربط در این زمینه، اقدامات لازم با دقّت، سرعت و قوّت صورت گیرد و نتایج رصد مستمر اجرای سیاست‌ها گزارش شود.[...]
سیّدعلی خامنه‌ای
۳۰/اردیبهشت/۱۳۹۳

منبع : khamenei.ir
۰ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ ارديبهشت ۹۳ ، ۱۱:۲۸
رضا قره سفلو
با صدور پیامی؛
رهبر معظم انقلاب درگذشت حجت الاسلام و المسلمین دِهِشت را تسلیت گفتند ۱۳۹۳/۰۲/۲۹ 

حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی با صدور پیامی درگذشت روحانی با اخلاص و خدمتگزار، مرحوم حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ رضا دِهِشت را تسلیت گفتند.
متن پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی به شرح زیر است:

بسم الله الرّحمن الرّحیم
با تأسف و تأثر خبر درگذشت دوست دیرین خود مرحوم حجة الاسلام و المسلمین آقای حاج شیخ رضا دِهِشت رحمة الله علیه را دریافت کردم. این روحانی با اخلاص و خدمتگزار، عمر شریف خود را یکسره در خدمت اهداف اسلامی و ترویج دین و اخلاق و معنویت نهاده و بی هیچ ادّعا و توقع، وظائف و خدمات گسترده‌ئی را بر عهده گرفته بود. اینجانب در سالیان متمادی دوستی و رفاقت، همواره آن عالِم بزرگوار را برخوردار از تقوا و صدق ایمان و دیانت یافتم و امیدوارم خداوند روح ایشان را مشمول فضل و رحمت و بشارت خود قرار دهد.
به خانواده و فرزندان مکرم و دوستان و ارادتمندان ایشان تسلیت میگویم و صبر و اجر برای آنان از خداوند متعال مسألت میکنم.
سیّد علی خامنه‌ای
28/ اردیبهشت/ 1393

منبع : leader.ir

۰ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ ارديبهشت ۹۳ ، ۰۹:۲۷
رضا قره سفلو
رهبر معظم انقلاب در دیدار اعضای هیئت مدیره جامعه خیّرین مدرسه ساز ایران:
مدرسه‌سازی یک حسنه بزرگ و صدقه جاریه است/ مشارکت مردم و نیروی عظیم و بی‌پایان آنان موجب شکوفایی و رشد کار می‌شود ۱۳۹۳/۰۲/۲۷ 

عصر امروز (شنبه) در جشنواره استانی خیرین مدرسه ساز استان تهران در مرکز همایشهای بین المللی سازمان صداوسیما، بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار اعضای هیأت مدیره جامعه خیرین مدرسه ساز ایران که در تاریخ 15 اردیبهشت 1393 مطرح شده بود، منتشر شد.
حضرت آیت الله خامنه ای در این دیدار، وجود مجموعه‌ی خیّرین مدرسه‌ساز در کشور را از پدیده‌های مبارکِ انقلاب اسلامی خواندند و با اشاره به احساس تکلیف مردم برای مشارکت در فعالیتهای خیرخواهانه، خاطر نشان کردند: این نکته‌ی بسیار مهمّی است که مردم با انگیزه خدمت و انجام کار خوب، هر جایی که احساس کنند لازم  است، ابایی از مشارکت و حضور فعال ندارند.
ایشان افزودند: در هرجایی که توانستیم خوبیِ یک کار و درستیِ یک راه را نشان بدهیم، بدون اینکه خواسته شده باشد، مردم در آن کار مشارکت کردند که از نمونه های آن میتوان به دوره دفاع مقدّس اشاره کرد.[...]

منبع : leader.ir

۰ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ ارديبهشت ۹۳ ، ۱۹:۰۶
رضا قره سفلو
رهبر انقلاب در پیام به سی‌امین نشست سالیانه اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان در شبه قاره هند:
اندیشه‌ورزی، دانش اندوزی و دینداری عناصر ضامن نقش‌آفرینی جوانان و دانشجویان در آینده است ۱۳۹۳/۰۲/۲۷ 

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیام به سی امین نشست سالیانه اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان در شبه قاره هند تاکید کردند: اندیشه‌ورزی، دانش اندوزی، دینداری و پاکدامنی اصلی‌ترین عناصر برای تضمین نقش‌آفرینی جوانان و دانشجویان در آینده است.
متن این پیام که صبح امروز (شنبه) در سالن اجتماعات رایزنی فرهنگی دهلی نو پایتخت هند، از سوی حجت الاسلام و المسلمین مهدوی‌پور نماینده مقام معظم رهبری در هندوستان قرائت شد، به شرح زیر است:
بسم الله الرّحمن الرّحیم
جوانان و دانشجویان عزیز
نگاه امیدوارانه به افقهای آینده‌ی کشور، همواره با نگاه خوشبینانه به شما همراه است و این دو از یکدیگر جدائی ناپذیرند. شما رویش‌های ارجمند ملت ایرانید؛ خود و جایگاه خود را به درستی بشناسید و نقش خود در آینده را به جِدّ، تضمین کنید. اندیشه‌ورزی، دانش اندوزی، دینداری و پاکدامنی.. اینها اصلی‌ترین عناصر برای تأمین آن هدف بزرگند.
برای شما دعا میکنم و به شما سلام میفرستم.
سیّد علی خامنه‌ای
25/ اردیبهشت/ 1393

منبع : leader.ir


۰ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ ارديبهشت ۹۳ ، ۱۳:۲۵
رضا قره سفلو
در پی قهرمانی تیم ملی کشتی فرنگی در رقابتهای جام جهانی تهران؛

رهبر معظم انقلاب از قهرمانان تیم ملی کشتی فرنگی تشکر کردند ۱۳۹۳/۰۲/۲۶ 

در پی قهرمانی مقتدرانه ی تیم ملی کشتی فرنگی ایران در رقابتهای جام جهانی کشتی فرنگی تهران، حضرت آیت الله خامنه ای با صدور پیامی از قهرمانان تیم ملی تشکر کردند.
متن پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی به شرح زیر است:
بسم الله الرّحمن الرّحیم
از اینکه دل ملت را شاد کردند، از قهرمانان تشکر میکنم.
 سید علی خامنه ای
26 اردیبهشت 1393

منبع : leader.ir

۰ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ ارديبهشت ۹۳ ، ۱۹:۳۱
رضا قره سفلو
بیانات رهبر معظّم انقلاب اسلامی در دیدار دست اندرکاران برگزاری همایش بزرگداشت آیه الله علی مشکینی ۱۳۹۳/۰۲/۲۵ 

بسم‌اللّه‌الرّحمن‌الرّحیم‌ (۱)دیدار دست اندرکاران همایش بزرگداشت آیت الله مشکینی
راجع به مرحوم آقاى مشکینى (رضوان اللّه علیه) همین‌طور که جنابعالى اشاره کردید، شایسته است که از ایشان تجلیل بشود. آقاى مشکینى (رحمةاللّه علیه) - در زمان حیاتشان من این را اعتقاد داشتم، الان هم بر همان اعتقاد هستم - یک آدم بى‌بدیل بود؛ یعنى ما حقّاً [و] انصافاً، هیچ‌کس دیگر را با این جامعیّت در خصوصیّات مختلف، در بین بزرگان روحانى‌مان نداریم. انصافاً یک مرد بى‌بدیل و بى‌نظیرى بود.
 خب سالهاى متمادى هم ایشان حضور داشته در صحنه. از سال ۴۱ ایشان وارد صحنه‌ى مبارزات بودند. و من این جمله را مکرّر نقل کرده‌ام از مرحوم آقاى حائرى (رضوان اللّه علیه)؛ خود آقاى حائرى براى من نقل کردند - همان سال ۴۱، ۴۲ - [که] یک صحبتى با مرحوم آقاى گلپایگانى میکردند، مرحوم آقاى گلپایگانى فرموده بودند که من چهل سال به گردن این حوزه حق دارم - که خب، حق هم همین است - ایشان میگفتند من گفتم خب حاج میرزا على مشکینى هم بیست سال به گردن این حوزه حق دارد. این مال سال ۴۲ است؛ یعنى اهمّیّت شخصیّت آقاى مشکینى را آدم این‌جورى میتواند بفهمد [که] کسى مثل مرحوم حاج آقا مرتضاى حائرى - با آن رتبه و مقام علمى و [مخصوصاً] با آن آبرویى که ایشان در حوزه داشت؛ مرحوم آقاى حاج آقا مرتضى، در حوزه خیلى آبرومند و باحیثیّت بود؛ خیلى وزنه بود در حوزه، از همه جهت - درباره‌ى آقاى مشکینى یک چنین تعبیرى میکردند.[...]

منبع : leader.ir

۰ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ ارديبهشت ۹۳ ، ۱۱:۲۴
رضا قره سفلو

پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب درپی درگذشت مرحوم آیت الله آقای حاج سیّد محمّد باقر شیرازی ۱۳۹۳/۰۲/۲۴ 

 

رهبر معظم انقلاب اسلامی در پی درگذشت عالم بزرگوار مرحوم آیت الله آقای حاج سیّد محمّد باقر شیرازی، با صدور پیامی، رحلت این عالم ربانی را تسلیت گفتند.
متن پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی به شرح زیر است:
بسمه تعالی
درگذشت عالم بزرگوار مرحوم آیت الله آقای حاج سیّد محمّد باقر شیرازی رحمة الله علیه را به فرزندان و خاندان محترم و دوستان و ارادتمندان ایشان تسلیت میگویم و رحمت و مغفرت الهی را برای آن مرحوم و والد مجاهدشان مرحوم حضرت آیت الله آقای حاج سیّد عبدالله شیرازی اعلی الله مقامه مسألت میکنم.
سید علی خامنه ای
24 اردیبهشت 1393

منبع : leader.ir

۰ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ ارديبهشت ۹۳ ، ۱۸:۴۴
رضا قره سفلو
دیدار هزاران نفر از اقشار مختلف مردم بویژه مردم استان ایلام۱۳۹۳/۰۲/۲۳ 

بسم‌الله‌الرّحمن‌الرّحیم‌(۱)دیدار هزاران نفر از اقشار مختلف مردم بخصوص مردم ایلام
 الحمدللَّه و صلّى اللَّه على رسوله و ءاله الأطهرین الأطیبین. خوشامد عرض میکنم به شما برادران و خواهران عزیز که این مسیر طولانى را طى کردید و لطف کردید و روز عیدِ ما را به معناى واقعى کلمه با قدوم خودتان عید کردید. امیدواریم که خداوند متعال به برکت مولود این روز، الطاف معنوى و مادّى خود را بر سر ملّت ایران و بخصوص شما برادران و خواهرانى که از ایلام تشریف آوردید، نازل بفرماید و شماها را مشمول لطف و هدایت ویژه‌ى خود ان‌شاءاللَّه قرار بدهد. همچنان‌که در گذشته هم در مورد ایلام و مردم ایلام - عشایر و شهرنشین و همه و همه - دانستیم و از نزدیک دیدیم، الطاف الهى شامل حال شما مردم بوده است؛ چه در دوران دفاع مقدّس و چه بعد از آن تا امروز؛ مجاهدتها، ایستادگى‌ها، مقاومتها، وفادارى عمومى و همگانى، چیزهاى کوچکى نیست؛ براى مجموعه‌هاى مردمى، اینها افتخار است و بحمداللَّه شما این افتخارات را داشته‌اید و دارید و خواهید داشت. و بدانید - بخصوص شما جوانهاى عزیز - که این کشور متعلّق به شما است، آینده‌ى آن مال شما است؛ شما هستید که باید شانه‌هاى تواناى خودتان را بدهید زیر بار این مسئولیّت بزرگ، همچنان‌که جوانهاى دیروز این‌کار را کردند و از شرف ملّى، از استقلال کشور، از دین و ایمان و هویّت ملّى خودشان، دفاع کردند که یکى از مظاهر مهمّ آن همین مردم ایلام هستند.[...]

منبع : leader.ir

۰ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ ارديبهشت ۹۳ ، ۱۴:۱۲
رضا قره سفلو
در دیدار نخست وزیر پاکستان با رهبر معظم انقلاب مطرح شد؛
 
رهبر انقلاب: نباید اجازه داد فرصت بزرگ گسترش روابط میان دو کشور از دست برود/ نواز شریف: از هیچ تلاشی برای ارتقاء سطح روابط اقتصادی و برخورد با عوامل ناامنی دریغ نخواهیم کرد ۱۳۹۳/۰۲/۲۲ 

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (دوشنبه) در دیدار آقای نواز شریف نخست وزیر پاکستان و هیأت همراه، مهمترین عامل رابطه خوب و صمیمی میان دو ملت ایران و پاکستان را اشتراکات گسترده فرهنگی و دینی دانستند و با اظهار گلایه از کاهش سطح روابط در زمینه اقتصادی گفتند: دستهایی در کار است تا با شیوه های مختلف از جمله ایجاد ناامنی در مرز مشترک طولانی، میان دو ملت دوست و صمیمی ایران و پاکستان و میان دو دولت فاصله ایجاد کند اما نباید اجازه داد تا فرصت بزرگ گسترش روابط میان دو کشور از دست برود.
رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر لزوم گسترش بیش از پیش روابط جمهوری اسلامی ایران و پاکستان و فعال شدن طرحهای بزرگ اقتصادی از جمله طرح خط لوله گاز، خطاب به نخست وزیر پاکستان خاطرنشان کردند: امیدواریم در دوره مسئولیت شما، تحرک خوبی در روابط دو کشور در زمینه های مختلف ایجاد شود.[...]

منبع : leader.ir

۰ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ ارديبهشت ۹۳ ، ۱۳:۲۲
رضا قره سفلو