ولایت فقیه

پایگاه اطلاع رسانی مقام معظم رهبری

ولایت فقیه

پایگاه اطلاع رسانی مقام معظم رهبری

ولایت فقیه
نویسندگان

۱۳ مطلب در تیر ۱۳۹۳ ثبت شده است

با حکم رهبر معظم انقلاب صورت گرفت؛

 حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در حکمی آقای مهندس محمد سعیدی کیا را برای یک دوره پنج ساله به ریاست بنیاد مستضعفان منصوب کردند.
متن حکم رهبر انقلاب به این شرح است:

بسم الله الرّحمن الرّحیم
جناب آقای مهندس محمّد سعیدی کیا دام توفیقه
با انقضاء مدت مسئولیت تمدید شده‌ی جناب آقای مهندس محمّد فروزنده در بنیاد مستضعفان و با تشکر و تقدیر فراوان از زحمات و تلاشهای مستمر و ارزشمند ایشان در انسجام و انضباط و اصلاح آن بنیاد و ارتقاء بهره‌وری و ظرفیت آن در طول پانزده سال گذشته، جنابعالی را برای مدت پنج سال به ریاست بنیاد مستضعفان منصوب می‌کنم.
امیدوارم با تعهد و مدیریت و امانت و پشتکاری که در جنابعالی مشهود است، بتوانید با حفظ و استفاده بهینه از این مجموعه و بهره‌گیری از تمامی توان و امکانات موجود که متعلق به بیت المال کشور است، در چارچوب سیاست‌های کلی نظام و دستور العملهای ابلاغی در خدمت بایسته و شایسته به محرومان و مستضعفان و ارتقاء سطح زندگی مادّی و معنوی آنان و تحقق اهداف عالیه بنیاد موفق باشید و توفیق الهی شامل حال شما باشد.
سیّد علی خامنه‌ای
31/ تیر/ 1393

منبع : leader.ir

۰ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ تیر ۹۳ ، ۱۸:۲۶
رضا قره سفلو
در حسینیه امام خمینی(ره) برگزار شد؛
 
مراسم سوگواری شهادت مولای متقیان امام علی علیه السلام در حضور رهبر معظم انقلاب ۱۳۹۳/۰۴/۲۸ 

مراسم شهادت مولای متقیان امام علی علیه السلام

همزمان با سالروز شهادت مظلومانه مولی الموحدین حضرت علی ابن ابیطالب علیه السلام مراسم سوگواری و عزاداری آن حضرت با حضور قشرهای مختلف مردم  و رهبر معظم انقلاب اسلامی در حسینیه امام خمینی(ره) برگزار شد.
در این مراسم، بعد از نماز ظهر شرکت کنندگان در عزای شهادت جانکاه

و مظلومانه مولای متقیان حضرت علی علیه السلام به سوگواری پرداختند.

منبع : leader.ir

*عکس های مراسم در ادامه مطلب

۰ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ تیر ۹۳ ، ۱۳:۰۲
رضا قره سفلو
در حسینیه امام خمینی(ره) برگزار شد؛
مراسم سوگواری مولای متقیان امام علی(ع) در حضور رهبر معظم انقلاب ۱۳۹۳/۰۴/۲۶ 

در سالروز ضربت خوردن مولای متقیان حضرت امیرالمؤمنین علی علیه السلام، مراسم سوگواری و عزاداری آن امام همام، با حضور قشرهای مختلف مردم و رهبر معظم انقلاب اسلامی، در حسینیه امام خمینی(ره) برگزار شد.
در این مراسم، بعد از اقامه نماز ظهر، شرکت کنندگان در عزای مولای متقیان حضرت علی علیه السلام به سوگواری پرداختند.

منبع : leader.ir

*عکس های مراسم در ادامه مطلب

۰ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ تیر ۹۳ ، ۱۵:۲۳
رضا قره سفلو
رهبر معظم انقلاب در دیدار رئیس جمهور و اعضای هیئت دولت:
تقدیر از مواضع بسیار مناسب رئیس‌جمهور و دولت در حوادث غزه/ فجایع غزه باید دولت‌ها و ملت‌های اسلامی را به خود بیاورد/ تغییر مسیر فرهنگ از چارچوب نظام اسلامی انتظام فکری و هویت واقعی جامعه را بر هم خواهد زد ۱۳۹۳/۰۴/۲۳  

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر امروز (دوشنبه) در دیدار رئیس جمهور و اعضای هیأت دولت، بخش هایی از معارف پرمحتوا و والای نهج البلاغه، و چند نکته اخلاقی را مطرح کردند.
رهبر انقلاب اسلامی در بخش اول سخنان خود، با استناد به بخشهایی از فرمان حکومتی حضرت امیرالمومنین علی (ع) به مالک اشتر، توصیه هایی کلی در خصوص مراقبت از بیت المال و حساس بودن نسبت به چگونگی استفاده از آن، و پرهیز از «اقدام شتابزده به هنگام عصبانیت، تندی اخلاق، تیزی زبان و نخوت و غرور»، بیان کردند و افزودند: حضرت علی (ع) تنها راه رهایی از این صفات و رفتارهای ناپسند را، مالک شدن انسان بر نفس خود از طریق ارتباط قلبی و معنوی و عملی با خداوند متعال می دانند.
ایشان، تلاوت همراه با تدبر قرآن و استفاده از فرصت ماه مبارک رمضان و اعمال این ماه را از جمله مهمترین راهها برای ارتباط با خدا و تسلط بر نفس برشمردند.
رهبر انقلاب اسلامی بعد از بیان نکاتی اخلاقی، به موضوع فرهنگ و دغدغه های فرهنگی اشاره کردند و با تأکید بر اینکه خطاها و اشتباهات فرهنگی به راحتی قابل جبران نیست، گفتند: ضروری است در عرصه فرهنگی سیاستهای نظام به درستی درک و اِعمال شود.[...]

منبع : leader.ir

۰ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ تیر ۹۳ ، ۲۳:۱۷
رضا قره سفلو
بیانات در دیدار شاعران در شب میلاد امام حسن مجتبى (علیه‌السّلام) ۱۳۹۳/۰۴/۲۲ 

بسم‌الله‌الرّحمن‌الرّحیم
اوّلاً خوشامد عرض میکنیم؛ این یکى از جلسات شیرین براى این حقیر است. البتّه همیشه مثل آن سفره‌اى که انواع غذاها در آن هست، منتها اشتها و ظرفیّت معده اجازه نمیدهد که انسان از همه‌ى آن غذاها استفاده کند، لذا سیر، ولى حریص و پر اشتها از سر سفره بلند میشود؛ از این جلسه هم معمولاً ما همین‌جور بلند میشویم؛ ظرفیّت پر شده، امّا اشتها و میل به شنیدن از شماها هست؛ بخصوص که بحمدالله انسان مشاهده میکند که جریان شعر و کاروان شعر در کشور رو به پیشرفت است و شعر امروز این جلسه‌ى ما، با شعر ده سال پیش، دوازده سال پیش واقعاً قابل مقایسه نیست؛ الحمدلله خیلى پیشرفت کرده.
 تبریک عرض میکنم میلاد مسعود امام مجتبى (سلام الله علیه) را، و تشکّر میکنم که بعضى از دوستان عزیز حاضر در این جلسه یاد آن بزرگوار را گرامى داشتند.(۱) یادآورى میکنم قدوم قریب‌الوقوع لیلةالقدر مبارک را؛ شبهاى قدر را قدر بدانید؛ دریچه‌هاى باارزشى است که به روى من و شما گشوده میشود؛ خودمان را در معرض نسیم معنوى و قدسى وزنده‌ى از این دریچه‌ها قرار بدهیم و ان‌شاءالله بهره ببریم؛ از شماها هم بنده‌ى حقیر التماس دعا دارم. ان‌شاءالله که موفّق باشید.[...]

منبع : leader.ir

۰ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ تیر ۹۳ ، ۰۲:۰۳
رضا قره سفلو
با صدور پیامی؛
رهبر معظم انقلاب درگذشت عالم مجاهد آیت الله محمّدی گیلانی را تسلیت گفتند  ۱۳۹۳/۰۴/۱۹

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی با صدور پیامی درگذشت عالم مجاهد مرحوم آیت الله محمدی گیلانی را تسلیت گفتند.
متن پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی به این شرح است:
بسم الله الرّحمن الرّحیم
درگذشت عالم مجاهد مرحوم آیت الله آقای محمّدی گیلانی رحمة الله علیه را به خاندان محترم و بازماندگان و دوستان و ارادتمندان ایشان تسلیت عرض میکنم. خدمات این عالم بزرگوار در قوه ی قضائیه و حضور در مسئولیتهای مهمّی همچون شورای نگهبان و مجلس خبرگان و مجمع تشخیص، بر همگان آشکار است. پیش از آن نیز همراهی و وفاداری نسبت به امام بزرگوار از آغازین روزهای نهضت و پایداری صمیمانه در کنار ایشان، خصوصیّت فراموش نشدنی این روحانی فاضل و برجسته است.
از خداوند متعال مسألت میکنم که روح ایشان را قرین فضل و رحمت خود سازد و علو درجات به وی عنایت فرماید. انشاءالله
سید علی خامنه ای
19/تیر ماه/1393

منبع : leader.ir

۰ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ تیر ۹۳ ، ۱۲:۱۶
رضا قره سفلو

بیانات در دیدار مسئولان نظام۱۳۹۳/۰۴/۱۶ 

در نهمین روز ماه مبارک رمضان ۱۴۳۵
در حسینیه امام خمینی رحمه‌الله

بسم‌الله‌الرّحمن‌الرّحیم‌
و الحمدلله ربّ العالمین و الصّلاة و السّلام على سیّدنا محمّد و آله الطّاهرین‌دیدار مسئولان و کارگزاران نظام
اوّلاً خوشامد عرض میکنم به یکایک برادران و خواهران، مسئولان عزیز و متعهّد نظام جمهورى اسلامى. بسیار جلسه‌ى خوبى است و ان‌شاءالله مشحون از برکات الهى و هدایت الهى و نورانیّت این ماه خواهد بود. بیانات جناب آقاى رئیس جمهور(۱) هم بیانات بسیار خوب و شافى و وافى(۲) بود. آنچه نیّت و همّت مسئولان کشور است، امیدواریم به برکت این ماه و به برکت ادعیه‌ى زاکیه‌ى صالحان و مؤمنان و صائمان،(۳) به نتایج مورد نظر مسئولان عزیز ما برسد.
ماه رمضان را «مبارک» نامیده‌اند؛ علّت مبارک بودن این ماه، این است که راه نجات از آتش و فوز به جنّت است، که در دعاى روز ماه رمضان [میخوانیم‌]: وَ هذا شَهرُ العِتقِ مِنَ النّارِ وَ الفَوزِ بِالجَنَّة.(۴) آتش و دوزخ الهى و همچنین بهشت و نعیم الهى در همین دنیا موجود است. آنچه در نشئه‌ى آخرت تحقّق پیدا میکند، باطن همان چیزى است که در اینجا است: «وَ اِنَّ جَهَنَّمَ لَمُحیطَةٌ بِالکفِرین»(۵)؛ جهنّم در همین‌جا، در همین نشئه، در همین زندگى، کافران و ظالمان و معاندان و مخالفان را احاطه کرده است؛ بهشت هم همین‌جور.[...]

منبع : leader.ir

۰ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۶ تیر ۹۳ ، ۰۰:۲۷
رضا قره سفلو
همزمان با برگزاری جشن گلریزان ستاد دیه صورت گرفت؛
کمک یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریالی رهبرمعظم انقلاب برای آزادی زندانیان نیازمند ۱۳۹۳/۰۴/۱۴ 

همزمان با برگزاری بیست و ششمین همایش گلریزان ویژه کمک به آزادی زندانیان نیازمند، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی، یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال به این امر خداپسندانه اختصاص دادند.
جشن گلریزان هر سال در ماه مبارک رمضان، به همت ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان نیازمند با حضور جمعی از مسئولین و خیّرین نیکوکار در تهران و شهرهای مختلف کشور برگزار می‌شود.

منبع : leader.ir

۰ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ تیر ۹۳ ، ۲۲:۲۳
رضا قره سفلو
پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب در پی درگذشت برادر مهندس حسین محمدی ۱۳۹۳/۰۴/۱۲  
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی، در پیامی درگذشت برادر آقای مهندس حسین محمدی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام را تسلیت گفتند.
متن پیام به این شرح است:
بسم‌الله‌الرّحمن‌الرّحیم
جناب آقای مهندس حسین محمدی دام توفیقه
درگذشت برادر گرامیتان را به جنابعالی و دیگر بازماندگان آن مرحوم تسلیت عرض میکنم و رحمت و مغفرت الهی را برای ایشان و صبر و اجر برای خانواده‌های معزّز را از خداوند متعال مسألت مینمایم.
سیّد علی خامنه‌ای
۱۲/ تیر ماه/ ۱۳۹۳

منبع : leader.ir

۰ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ تیر ۹۳ ، ۱۲:۰۸
رضا قره سفلو

بیانات در دیدار اساتید دانشگاه‌ها  ۱۳۹۳/۰۴/۱۱

در چهارمین روز ماه مبارک رمضان ۱۴۳۵
در حسینیه امام خمینی رحمه‌الله
بسم‌الله‌الرّحمن‌الرّحیم‌
والحمدلله ربّ‌العالمین و صلّى‌الله على محمّد و آله الطّاهرین‌دیدار اساتید، محققان و پژوهشگران دانشگاه‌ها
خوشامد عرض میکنم به برادران و خواهران عزیز، اساتید محترم دانشگاه؛ مجموعه‌ى دانشمندانى که در اینجا حضور دارید. این جلسه همواره یکى از شیرین‌ترین جلسات براى این حقیر است؛ هم به‌خاطر مطالبى که در اینجا گفته میشود - که غالباً مفید و داراى ژرف‌نگرى و پشتوانه‌ى فکرى و علمى است - و هم بیشتر از آن، به‌خاطر خودِ فضاى علمى جلسه. و اساساً هم هدف اصلى ما از این جلسه همین است که ما احترام و تکریم خودمان را نسبت به دانشمندان و علماى متعهّد - که بزرگ‌ترین ثروتهاى کشور هستند - به شکل نمادین در اینجا ابراز کنیم.
 سخنان زیادى در ذهنهاى شما هست هرکدام از شما مطالبى براى گفتن دارید که اگر اقبالى و توفیقى براى شنیدن آنها میبود، یقیناً فوایدى بر آن مترتّب بود. و امیدواریم این سخنان، این افکار در جاى خود به شکل مناسب، در مجامع علمى، در مبادلات دانشگاهى مطرح بشود، و مسئولین از این نظرات، از این افکار استفاده کنند. و یقیناً آنچه مجموعه‌ى اندیشه‌هاى دانشمندان و ژرف‌نگران ما در سطح دانشگاه کشور، نسبت به مجموع مسائل کشور خواهند داشت، مجموعاً یک ثروت بزرگى را به دست‌اندرکاران مدیریّت کشور تقدیم خواهد کرد و ارائه خواهد کرد، که امیدواریم مورد استفاده قرار بگیرد. لیکن خب، طبعاً جلسه‌ى محدود کنونى ما این ظرفیّت را ندارد که بتوانیم از همه‌ى نظرات استفاده کنیم.
 من از برادران عزیز و خواهر عزیزى که صحبت کردند، تشکّر میکنم. همه‌ى سخنرانان و گویندگان نکات بسیار خوبى را مطرح کردند و از بیاناتشان استفاده کردیم؛ ان‌شاءالله از مجموع این بیانات هم در برنامه‌ریزى‌ها، در تبادل نظر با مسئولین اجرایى کشور استفاده خواهد شد و باید اثر آن ان‌شاءالله دیده بشود.
 خب، ما هدفمان تکریم علم و عالم، و شنیدن و نیوشیدن(۱) مطالب دوستان و اساتید محترم بود که بحمدالله تا امروز و تا این لحظه حاصل شد. عرایضى هم عرض میکنیم.[...]

منبع : leader.ir

۰ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۱ تیر ۹۳ ، ۲۳:۰۳
رضا قره سفلو